kiss & bajs... och sånt

Det här kommer inte bli ett väldigt trevligt inlägg... men det är inte alltid så trevligt att ha hund, så ni får stå ut!

Grejen med Dobby är att han har sina fix-ideer... En grej som man får stå ut med såhär på vintern är att han har nån slags bajs fixering. Det händer nämligen att vi sparkar bort bajset med lite snö om hunden bajjar precis vid kanten av vägen. Inte jättemysigt, men jobbigare att bära runt på en bajpåse hela rundan :P (Här på landet är det dåligt med bajstunnor).
Det som händer är att Dobby blir helgalen, skriker, kastar sig, och råkar man tappa honom (vilket hände idag) ja... då anfaller han bajset! Han verkar inte inse sitt misstag heller, utan fortsätter gräva efter skiten och dyker ner med huvudet...

Inte så trevligt, men jag varnade er! Sånt här kan ju inte hundägare hålla hemligt för blivande hundägare, you must be prepared!
Som när ingen berättade för oss att cavalierer tydligen kissar på sig själva, innan vi skaffade Viggo. Nej, det avslöjandet fick jag reda på senare, i ett engelskt forum! Fast jag hade ju nästan räknat ut det själv, för det kunde ju inte vara Viggo det var fel på... ;)



Postat av: Tessan

Men mysigt att äta bajs då! Huvva - han får ingen puss han inte kan jag tänka mig :) haha!



va då kissar på sig själva? :O

2010-12-14 @ 16:33:27
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Mysigt inlägg ;) Men det är bra att du varnar blivande hundägare!

Tack så hemskt mycket för julkortet och presenterna. Scarfen till Lystra passa perfekt :) Du kan se bilder i min blogg.



2010-12-15 @ 07:35:54
URL: http://goldendays.cybersajt.se
Postat av: Tina 22 år - gravid vecka 32

Hahah :D Jag blir förvånad varje dag över hur mycket jag älskar Oliver trots att han är så förbannat äcklig ^^ Du verkar ha samma problem!

2010-12-15 @ 07:36:44
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: