vardagslydnad 1, tredje kurstillfället

Skrev ingenting om kursen igår, så jag gör det nu.

Var alltså tredje kurstillfället på vardagslydnaden som jag går med Dobby igår. Vi tränade först ute, fot och stanna kvar i långlina. Det funkade jättebra med Dobby, han brydde sig inte alls om dom andra hundarna. Tom. när han var lös gjorde han inte minsta ansats att dra till nån av dom andra hundarna.

På teorin så fick vi lära oss om hundens språk och signaler. Det är så kul med teori tycker jag, att sitta och ta in information, disskutera, ställa frågor och fundera. Det är det mest intressanta inom hund tycker jag. Visst är själva praktiken och träningen med hunden självklart jättekul, men att lära sig mer om hur hunden fungerar, deras språk, hundpsykologi, och hundproblem tycker jag är jätte intressant. Jag längtar tills jag ska börja instruktörutbildningen och får lära mig massor! Jag vill veta allt xD

Dobby var lite muttig inne igen, han är nog inte så förtjust i Bosse som han heter som sitter närmast oss. Bosse är nämligen lite busig, det tycker inte Dobby om eftersom han är en tjurgubbe.


Postat av: Moa

Skönt att det gick bra!



sv, ja, det skulle vara det då. Men varför ska det bli så jäkla kallt? Fryser ju ihjäl! >.<



Okej, min har ingen sån iaf ;D

2010-10-27 @ 23:02:43
URL: http://mmooag.blogg.se/
Postat av: kafka

sv: du klickar på "rekommendera på facebook" :)

2010-10-27 @ 23:17:38
URL: http://jonnajosefine.blogg.se/
Postat av: Tina 21 år - gravid vecka 25

Vad kul :) Jag är ju freestyleinstruktör och håller kurser i freestyle, och det brukar alltid bli väldigt roliga kurser!

2010-10-28 @ 17:39:30
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: