Dobby på rymmen

När jag gick med Dobby imorse (imorse = klockan 12...) så hade jag honom lös. Ovanligt, eftersom han får för sig att sticka ibland :P Men det gick jättebra, han gick inte längre än 10m ifrån mig och sprang tillbaka till mig om jag så mycket som harklade mig. Vi tränade inkallning, stanna, fot osv. Jätteduktig. Tills vi kom hem.
Hur kan det komma sig att han är lydigare ju längre hemifrån man är?
Jag gick iaf in på altanen, ropade på honom och han satte fart mot mig. När han hade en meter kvar så tvärvände han och drog iväg. När jag kom ut såg jag honom långt borta på ena grannens tomt, sedan försvann han bakom maskinhallen.
-Suck-
Jag följde efter, men när jag kom till andra sidan fanns där ingen Dobby. Inte på åkern, inte på vägen, inte på nån tomt.
Tillslut när jag knallade tillbaka in på våran tomt, efter att ha spanat ut på åkern ett tag (tågen går där så man blir ju lite nervös) så såg jag Dobby komma - från helt motsatt håll. Han måste ha tagit ett jättevarv...
Han blev jätteglad och sprang fram till mig, knäpphunden :P
Även fast jag var 99.99% säker på att han bara skulle rejsa runt lite och sen komma tillbaka igen så blir man ju sååå rädd när ens hund försvinner sådär. Det är anledningen till att jag aldrig brukar ha honom lös...
Nu blir det spårlina på nästa gång jag ska ha honom lös!
Nån annan som har erfarenhet av rymmande hundar?




Postat av: Hanna

Hon heter Ebba och är 1 år!♥

2010-09-26 @ 17:11:17
URL: http://hhannapersson.blogg.se/
Postat av: Elina

hihi aw så söt med tungan ute!:D

2010-09-26 @ 17:17:54
URL: http://jonssonbarn.blogg.se/
Postat av: Johanna [s h o n a l i]

Dina vovvar är så söta (: Och vilken tur att det inte hände honom något!

2010-09-26 @ 17:57:00
URL: http://shonali.blogg.se/
Postat av: Tina

Vissa hundar blir ju sådär när man sällan har dom lösa. Lixom känslan av frihet överväldigare dom och så rusar dom iväg!

Jag märker det på min hund om jag inte haft honom lös på några veckor, då blir han mycket "vildare" än annars, mer spring i benen!

Vilken tur att allt gick bra!

2010-09-26 @ 18:30:53
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Johanna [s h o n a l i]

sv. Ja usch, fy vad hemskt!

Tack så mycket! :)

2010-09-27 @ 14:09:56
URL: http://shonali.blogg.se/
Postat av: Karin (kompis på msn)

Jaaa det är såå hemskt pricken har rymt hemifrån flera gånger och en gång blev hon till och med hem skjutsad av POLISEN!! hon är lite knäpp men är man är ute på långpromenader så går det bra men när man kommer in på vår väg så börjar hon dra och när man släpper kopplet så springer hon in i skoken eller hem för att det luktar katt och det är skit jobbigt för man hinner inte ifatt henne heller, men jag håller med man blir skit skraj att dom har sprungit längre bort än man tror! :)

2010-10-13 @ 21:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: