Nålfiltning

Jag har börjat med nålfiltning, alltså tova ull med hjälp av nålar, skulle man kunna säga. Jag har tovat flera gånger förut, men då med såpa och vatten :) Det här var helt annorlunda - och riktigt kul! Litetidskrävande dock, men det går kanske snabbare när man blir bättre.
Hittils har jag gjort två små ugglor och en liten tjock pingvin, men jag tror man kan göra i stort sett vad som helst. Det är som att skulptera med ull :)
Jag ska börja göra små hundar sen, och blanda in lite av hundarnas päls :) Får se hur det går...


Postat av: Nilla

Hej! Hur gick det med utlottningen av bloggsvar inbjudningar? Såg att det bara var två kommentarer ;-) Kramis

2010-09-14 @ 20:34:55
URL: http://wildaandersson.blogspot.com
Postat av: NILLA

Ååååh, vad kul! Men har inte fått mailet. Har kollat skräpkorgen oxå :( Kan du skicka om det? ;-D

2010-09-14 @ 21:22:51
URL: http://wildaandersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: