promenad med mina monster

Var ute med vovvarna för en stund sen (japp, båda två, modigt va x)). Vilken promenad! Det blev en lång promenad trots att det inte var planerat, var ute i ca. 1½ h.
Gick en ny promenad ut på åkern, men det borde jag kanske inte ha gjort! Viggo drog nämligen som en galning, antagligen av lukterna eller nåt. Han gick med nosen i backen hela tiden och grymtade som en gris :P
När vi kom till ån orkade jag inte mer och satte mig med dom en stund, Dobby fick springa lös.
Han upptäckte då att det fanns ju VATTEN i ån! Han blev överlycklig och sprang runt och försökte hitta ett ställe där han kunde gå ner. Men tyvärr är det ganska långt och brant ner till vattnet, så Dobby fick inte bada :P Han gnällde och gnällde, stackarn.
Sen fick Dobby springa lös hela vägen hem. Det går inte riktigt att lita på honom lös då han bara får för sig at dra ibland, men jag känner ändå att ibland måste man försöka lita på dom och testa. Hade tyvärr inget godis med heller, så jag tog ett äpple och använde som belöning (fanns som tur var ett äppelträd vid ån) :P Hundra gånger bättre än godis! Dobby sprang fram och tillbaka med det där äpplet, helt överlycklig.
Nu sover dom gott båda två :)
Ska försöka ta nån bild ute vid ån sen, om Dobby lyckas ta sig ner till vattnet :)


Postat av: Zandra

Ja dom säljer ju en billigare sort på Swedish dogdesigne som är som ståltråd som man sedan sätter i marken. Du kan ju kolla på dem och få insperation ;)



Men jag avslutar en rallylydnadskurs intro på månadag och jag tror att några av dem kan vara intresserade (måste vara minst två) så vi får se vilket alternativ som de i så fall skulle vilja ta. Så det kan ju faktisgt lösa sig. :) Hoppas det, så ni kan komma på kurs!



Ja hon kan när hon vill ;) Nej men hon är rätt så duktig för det mesta om man bortser från vissa saker ;P

2010-09-19 @ 07:49:37
URL: http://goldendays.cybersajt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: