Hundkudde, rallylydnad och stadsträning

Vakna imorse med ont i nacken och upptäckte att hunden hade snott min kudde. Visst är hundar underbara! Så nu har jag sytt en alldeles egen kudde åt honom, av en gammal gardin! Med hans namn på t.o.m. Vi får se vad han tycker om den, han håller på och försöker bädda med den just nu ;)

Vi har tränat rallylydnad idag också, Dobby börjar bli riktigt duktig. Vi har haft lite problem med "fot positionen" (att han ska sätta sig vid min vänstra sida), men nu känns det som han börjar förstå! Jag behöver inte använda handtecken lika mycket, och han svänger runt mycket smidigare. Även framför, "front" har börjat sätta sig.

Igår stadstränade jag och Dobby inne i Hallsberg. Jag har alltid trott att han aldrig kommer att kunna bo i någon stad eftersom han blir så stressad i såna miljöer, men igår var han bara glad! Han hade jättebråttom ut ur bilen och var nyfiken och nosade runt överallt. Det kändes mycket positivt!

nu ska jag försöka få en bild på Dobby, som faktiskt lagt sig tillrätta på sin Dobby-kudde ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: