Öppningshelgen!

Nu har jag inte bloggat på länge, jag försökte blogga igår men internet funkade inte, nu håller det på och lägger av varannan minut så vi får se hur långt jag kommer denna gång :S

I helgen så öppnade vi alltså butiken! Det har varit riktigt roligt och spännande. men för att jag inte ska skriva allt för mycket text, eller för den delen inte glömma någonting, så tänkte jag punkta upp helgens viktigaste händelser!

Lördag
* En kompis från gymnasiet kom, som jag inte sett på flera år! Jag hade inte en aning om att hon skulle komma och fick en liten chock. Jag kände inte ens igen henne först :S Riktigt kul!
* Alexandra, hennes mamma och småbröder kom (självklart med Gizmo också) :D
* Mormor satt i solen hela dagen ochblev röd dom en tomat
* Jag fick sälja mina första varor, två gånger stod jag i kassan, och båda gångerna sket det sig xD Men det löste sig och jag överlevde, så hädanefter går det nog bra!
* Det kom även lite folk från byn, så lite aktivitet hade vi. Dom flesta stannade och drack kaffe och åt (gratis) fika i solen, det var mysigt :)

Söndag:
* Mycket släktingar kom, men inte så mycket mer människor än så.
* Jag fick hålla i en bebis typ för första gången i mitt liv (förutom min lillebror som bara är två år yngre än mig, så det minns jag inte), det var min sysslings lilla dotter :)
* Trots att jag tjatat på mormor att hon skulle sitta i skuggan eller smörja in sig så brände jag mig också i solen. Jag har dessutom randiga fötter eftersom jag hade mina gladiatorsandaler på mig
* Jag fick tillåtelse att fota världens finaste häst, så jag cyklade dit på kvällen
* Jag hade Viggo med mig när jag cyklade, han är livsfarlig!!

Måndag:
* Måndag hade vi igentligen stängt i butiken, och varken mamma eller pappa var hemma, men ändå sålde jag till tre kunder :D
* Alexandra kom på klickerträning
* Vi tappade hundarna i flexi (jag hade Dobby och Alexandra Gizmo) och dom fastnade i kopplena så att Dobby blev helt galen...
* Men efter det så fick dom rusa lösa i hundhagen, och då gick det super! Så det kändes verkligen JÄTTE skönt att mötet fick sluta positivt, både för Dobby och för Gizmo. Gizmo verkar dessutom vara en riktig tuffing, så jag hoppas att han inte tog åt sig negativt av mötet :P
* Jag tog med Dobby på en cykeltur vilket funkade sååå mycket bättre än Viggo, Dobby sprang skitfint bredvid! Nu ska här tränas, bort med promenadlimpan :)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: