Träningsträffar?

Jag har ju lite problem med mina vovvar. Dom tror att när man ser en annan hund så ska man skrika och gapa så högt man bara kan. Dobby för att han verkligen ogillar andra hundar, och viggo för att... ja nån slags skräckblandad förtjusning skulle jag gissa ;)
Att träna på detta problem är väldigt svårt för mig, eftersom det inte är så mycket hundar ute här att träna på, och jag har inte råd att gå några kurser. Min tanke (och dröm) är ju att jag ska kunna jobba som hundinstruktör, och då vill jag verkligen inte ha två bjäbbisar med mig överallt...

Så fick jag en ide. Jag kanske kunde starta nån typ av träningsträffar? Gratis givetsvis, där jag får träna mina hundar på andra hundar, och övriga deltagare får som en "gratis kurs". Vad tror ni? Jag har förskt sätta ihop en liten annons:

"Jag har två hundar som har svårt med andra hundar, och behöver tränas med andra hundar. Där jag bor så möter man inte hundar så ofta så det är svårt att få ordning på problemet!
Jag tänkte därför starta hundträningsträffar, både för dig med hund med liknande problem, och för dig som bara vill träffa andra hundägare. Vi kan träffas en gång i veckan och hjälpas åt och träna hundarna. Jag utbildar mig till hundinstruktör och kan ordna olika aktiviteter på träffarna. Koppelträning, hundmöten, agility, ralylydnad, freestyle, vardagslydnad osv. Jag tar gärna emot önskemål om aktiviteter så sätter jag ihop en plan!!"

Vad tror ni?..

Postat av: Erika

Jag är lätt på!!! :P

Sv: Jag behöver oxå nån att hålla i handen! Och bolla idéer med! En grej jag verkligen måste jobba på är att han ska vara kvar hos mig även fast det är folk runt om! :P

2011-04-12 @ 17:13:46
URL: http://priiken.blogspot.com
Postat av: alexandra

Jag vill verkligen vara med! :)



sv: det går jättebra, när tror du att du kommer hem? ska besikta bilen halv två, kan jag komma efter det? :)

2011-04-12 @ 20:05:40
URL: http://alexandraslya.blogg.se/
Postat av: Tessan

Sv: jag tänkte först ta ett rosa rutigt;) Hahaha - MEN jag tog mitt förnuft till fånga (redan ångrat mig) och valde marinblå rutigt :)



Åh va roligt med träffar! varför har man inte kommit på en sån idé innan? Du är så kreativ! :)

2011-04-12 @ 23:02:26
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Låter som en ypperlig idé!

2011-04-13 @ 13:36:50
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: