Rally, rally, rally!!

Precis kommit hem från sista tillfället på rallylydnadskursen! Shit va kul det är med rally, har verkligen fastnat för det.
Vi tränade massor på bana idag, vilket är precis vad vi behöver träna på.
Vi hann gå banan tre gånger och jag hann analysera lite vad vi behöver jobba på!
Front ska vi jobba mer på. Är han övertaggad så sätter han sig för fort = snett. Är han tvärtom otaggad och seg så sätter han sig också för fort = snett.
Vänstersvängarna tyckte jag gick jättebra, men nu när vi satte in dom i en bana så började han gå längre och längre ifrån mig, som om han är rädd att bli trampad på, så att han tillslut gör vänstersvängarna nästan en meter ifrån mig. Vi måste alltså träna vänstersvängar ihop med andra moment.

Något som däremot gick bra var det här problemet jag haft med att Dobby går bakom mig - jag hade bollen med mig. Efter vi hade gått första gången så fick han bollen som belöning, så nästa varv runt banan var han SUPERTAGGAD!

Jag har också tränat med Malou idag, guuud vad hon är rolig att träna, min supertant! Jag har bestämt att när dobby och jag fått våra tre godkända resultat i nybörjarklass (vem vet hur lång tid det kommer ta...) så ska jag starta Malou.
Det hon behöver träna på är att backa i front. När hon sitter i front och jag backar så hoppar hon in i fot :P
Vi behöver också träna lägganden, hon tar väldigt mycket tid på sig både upp och ner. Men jag vet inte hur mycket jag vågar slita på gamlingen :/

Något jag behöver träna på - att tänka på vad jag gör! Inte röra fötterna under moment, visa tydligt, vara förberedd på skyltarna så jag inte snubblar över dom, osv.

Postat av: alexandra

sv: Ja, han har 26cm runt har jag för mig :)

Du jag tänkte på med resväskan, kan jag ha en annan resväska? Jag vill ju träna här hemma men jag tänkte om han inte förstår om det är samma?



Kan vi inte träffas och träna i helgen igen om det passar dig? :D

2011-08-30 @ 19:06:53
URL: http://alexandraslya.blogg.se/
Postat av: alexandra

Söndag blir perfekt! Ja, juste, var det i Mosås? Jag ska prata med mamma och se om jag får skjuts :D



Åh, vad kul! :D Hur har du gjort det? :D

2011-08-30 @ 19:42:51
URL: http://alexandraslya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: