tillbaka till medeltiden

Nu har det hänt grejer!

I helgen var jag hos Zandra. Viggo fick följa med. På lördagen åkte vi på rallylydnadstävling. Lystra skulle ha gjort sin debut, men hon fick vattensvans DAN INNAN (!) så Lova fick åka med istället. Det gick bra för Zandra och Lova, dom samlade ihop två till godkända resultat i nybörjarklass (alltså samanlagt 5 godkända resultat).
För mig o Viggo, njaa... vi tävlade inte ens! Men ändå gick det skit. Han var helt stresso och skällde på alla hundar. han  lugnade sig efter en stund, men fortsatte ändå att skälla ut vissa hundar han valt ut som "mobboffer".
Mot slutet var han riktigt duktig för att vara Viggo, men ändå helt okontrollerbar om man jämförde med alla andra hundar där.
jag testade också att träna lite rally med honom där, och nej, vi ska inte börja tävla. Inte så mycket som en blick kunde jag få.

I måndags var det rallykurs med Dobby. Gick bra, men vi har fortfarande samma problem som innan. Han gör allt jättebra ibland, och ibland så bara vill han inte. Vill han inte så vill han inte helt enkelt.

I onsdags var jag hundvakt till Dolly och Sixten. Gick jättebra :)

Igår så åkte jag och Alexandra, Dobby och hennes hund Gizmo (mamma och siv var med också) till arboga och gick på medeltidsmarknaden och riddarspelen :D
Vi träffade Dobbys uppfödare på riddarspelen (eller uppfödarens mamma egentligen, men hon hjälpte till med valparna), och hennes dotter red i riddarspelen. Det var riktigt kul att se faktiskt, och det var kul att få träffa dobbys uppfödare igen, det var så länge sen :D
Dobby trodde att han var med i spelen, han utmanade hästarna såfort dom red förbi oss. Han fick väl tråkigt knäppisen :P

Idag ska jag ha butiken, så nu blir det jobb för mig! :D trevlig helg alla ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: