Dobby vs. häst

För ca. 5 min var jag sååå lycklig att Dobby klarade av att gå lös när det gick en hund bakom oss!
För ca. 2 minuer sen jagade jag efter Dobby som jagade efter en häst...


Jag tänkte vara lite duktig och träna med honom när hästen red förbi, eftersom han varit så duktig. När Dobby såg att det kom nåt på vägen (det är så mycket snö så han såg inte att det var en häst) så rusade han ut på vägen! Linan slant under mina fötter, hann inte få tag i den med händerna. Dobby kan vara snabb när han vill!!
När han kom öga mot öga med hästen tvärstannade han. Var nästan påväg tillbaka mot mig. Men så fick han väl nytt mod, för han vände om igen och började skälla ut hästen!

Jag undrar lite hur han tänker, en jättestor best, bäst jag skäller på den!
Jag fick iaf tag på honom (eller rättare sagt, såfort jag kom fram till vägen så lyssnade han faktiskt på mig!) och fick honom att hålla sig lugn när hästen red förbi.
Tur för Dobby att det var en lugn häst


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: