Objektiv tips?

Jag sitter på blocket och letar objektiv, men jag hittar ingenting! Kan vara eftersom jag inte vet vad jag letar efter ;)

men så kom jag på att det finns ju en liten liten chans att någon som läser detta vet precis vilket objektiv jag behöver! Så jag testar, det här är mina "krav":
Över 50mm brännvidd, har inte riktigt bestämt mig, men allt från 70 - 200 känns okej.
Gärna fast brännvidd.
ljusstarkt!
skarpt!
Inte svindyrt!

Thats it, men ändå så går det inte riktigt ihop (tänker mest på den sista punkten då). Vill man ha bra objektiv får man helt enkelt betala för det!

Anledningen till att jag letar objektiv är att när jag ska börja ha hundkurser så har jag tänkt kombinera det med hundfotografering. Jag är extremt nöjd med mitt nikkor 50mm f/1.8, men jag känner att jag behöver ha ett bättre objektiv där jag även kan komma närmare än så.

Postat av: Lovisa & Schapparna

Har tyvärr inte fått svar från Emily än, men vad roligt det skulle vara ifall hon kom! Har varit ett troget kikopup-fan länge! :)



Och så ser jag att du letar efter objektiv! Det allra första som slår mig är Nikons Nikkor 60mm f/2.8G ED AF-S Micro. Jag har objektivet själv och totalälskar det! Ljusstarkt, skarpt som attan, underbara klara färger och en närgräns på 0.19m. Jag köpte mitt för ungefär 5000kr någonting fast kollade på pricerunner och det säljs billigast för 4700kr. Det är kanske inte det billigaste, tror att tamron eller sigma har ett liknande & billigare, fast man får otroligt mycket objektiv för pengarna! Jag är iallafall mer än nöjd :)



Ha det gott!

2011-01-08 @ 19:59:07
URL: http://www.schapparna.se
Postat av: Alicia Holm

Hej! Jag skulle tipsa dig att köpa detta objektiv!

http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=142255

finns även äldre modeller av samma objektiv med antingen skjutzoom eller vridzoom. De lite äldre modellerna kostar runt 4500-5000 medans de lite nyare ligger på runt

2011-01-09 @ 00:24:04
URL: http://aliciaholm.blogg.se/
Postat av: Alicia Holm

Hej! Jag skulle tipsa dig att köpa detta objektiv!

http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=142255

finns även äldre modeller av samma objektiv med antingen skjutzoom eller vridzoom. De lite äldre modellerna kostar runt 4500-5000kr medans de lite nyare ligger på runt 8000kr :)) Dock finns ju dessa bara beg. och är föregående modeller till Nikon 70-200 2,8 AF-S VR som säljs nu.

Vill man däremot ha ett nytt kanske det passar bättre i prisklass med antingen sigmas eller tamrons 70-200 2,8 ? :)

Jag fotar lite allt möjligt men mycket hästar och hundar och skulle själv inte köpa ett fast objektiv till det, men det är vad jag känner!

Lycka till i djungeln av objektiv! Och förlåt för lite virrig text ;)



//Alicia Holm

2011-01-09 @ 00:29:46
URL: http://aliciaholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: