instruktörsutbildning - första helgen

Ojojoj vilken helg. Jag har ju lovat tidigare att jag ska skriva om hjundinstruktörsutbildningen, så jag tänkte försöka samanfatta lite innan jag somnar!

Det började alltså i onsdags då jag fick meddelande om att utbildningen i mars hade blivit inställd. Full panik. Fick sen på torsdagen reda på att det fanns en plats ledig på utbildningen som började i november. Jag hoppade såklart på utan att tveka! Vilket innebar att jag fick börja redan i fredags, istället för i mars som jag var inställd på. Men det gör ju inte så mycket ;)

I fredags hade vi endast teori, det var redovisningar och vi gick igenom inlärning och klicker. Det var jättespännande och kul att få träffa alla, men jag var rejält nervös innan! Det behövde jag dock inte vara, alla är jättetrevliga och hundarna är jättehärliga. Allt vi får lära oss är ju väldigt intressant också!

I helgen har vi fått träna klicker, både teori och praktik. Vi har fått träna hundarna och varandra. Det värsta var att få agera hund och få bekräftat att man är mer korkad än sin hund! Det gick ju inte att klickerträna mig till någonting, jag är för dum :P Jag satt där och viftade med armarna som nån annan apa, och hoppades på ett klick medans hjärnan jobbade som aldrig förr. Men då får man verkligen förståelse för hundarna!

Det har varit skitkul helt enkelt, för att sammanfatta! Jag längtar redan (även fast jag är tröttare än någonsin) tills nästa helg som blir om en månad, och jag är jättetaggad att sätta igång med projekthundar och hemarbeten. Jag kan berätta lite om dom hemläxor vi har nu, men måste samla mig lite först xD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: