Blåbärsplockande hundar

Tog en långpromenad med hundarna och fick för mig att plocka vildhallon och blåbär. Praktiskt att man alltid har bajspåsar med sig som hundägare!
Resulterade i en väldigt god hallon och blåbärskaka! Blev bättre än körsbärskakan iaf, den är ju bara full med kärnor :P

Hundarna älskar att plocka blåbär, och det är så kul att se dom när dom står där mitt i riset och äter! Det måste ju också va hyffsad aktivering för dom, att först söka reda på blåbären och sedan plocka dom utan händer. Försök det du! ;)
Dock så var det inte så bra för mig eftersom dom plockade mina bär :P

Igår var Dobby och jag som sagt inne i Kumla medans tupparna här hemma blev nackade. Vi hade det trots allt riktigt bra i Kumla, efter cykeltur och bad så tog vi en mysig promenad runt kumlasjön och satt en stund på bryggan. Det blev riktigt bra träning för Dobby också eftersom vi mötte många hundar, och det gick riktigt bra! Han var tom riktigt nyfiken på dom andra hundarna :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: