Rallylydnad

Zandra har gett mig en liten knuff och satt upp ett mål åt mig. 10 oktober (edit; 15 oktober var det visst ;)) är det rallytävling, och jag ska allt tävla!! :S Nu skjutton.
Så jag har gjort en liten plan. Det viktigaste att jobba på är framför (front), och att få till ett stabilt fotgående igen. Sen att träna med störning och folk som tittar (det blir alltid skit när folk tittar, antagligen pga. att jag blir så jäkla nervös).

Igår blev det lite spridd träning, började med att försöka klicka in framför med hjälp av target, men slutade med att jag klickade upp Dobby på en boll :P Som sagt, både Dobby och jag tröttnar fort, och därför blir träningen "hoppig". Jag är alldeles för oorgganiserad för att hålla på och tävla :/

Postat av: Miss Kodee

ah! We just started Rally with both Kodee and Becky. But having watched your training on videos I know you are leaps and bounds ahead of me! I am hoping to pick up some tips from you! Next class I am thinking of a shaping class for tricks maybe.

2011-07-02 @ 05:28:55
URL: http://barknabout.blogspot.com
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Gött!



Tävligen är 15 Oktober, i E - tuna. Jag tror man måste ha någon typ av tävlings licens på blandras hundar samt att du måste ha medlemskap i skk, eller någon sbk klubb eller annan special klubb tex ssrk. Sedan kan du anmäla dig vid sbks tävlings sida.



Bara så du vet hur du ska gå tillväga ;)

2011-07-04 @ 12:38:45
URL: http://goldendays.cybersajt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: