Hund kaos, lycka och valpträning

Idag var valpen här och tränade för sista gången. Det känns lite sorgligt faktiskt! Men jag är säker på att vi kommer träffas och träna ihop igen :-)

Det gick jättebra denna gången, vi hann för en gångs skull med alla övningarna! Trots lite oväntade händelser...
Mamma släppte nämligen ner Malou så att hon fick träffa valpen, inte så konstigt egentligen, Malou brukar vara bra med hundar. Hon nosade lite på Gizmo genom gallret i rummet där vi brukar träna, sen var det bra, Malou gick och la sig och Gizmo och jag fortsatte träningen.
Efter en stund släppte mamma ner Viggo för att han skällde så. Även det gick bra, Viggo har ju träffat Gizmo förut.

Så gick det ytterliggare en stund, sedan kom Dobby nerrusandes. Min första tanke var; vad gör han här?... När mamma kom ner sa hon samma sak! Våran misstanke är att det är Malou som är medbrottslingen som släppte ut Dobby! Dom tyckte väl att det var orättvist att han inte fick vara med, så på nåt sätt har dom öppnat dörren till mitt rum på övervåningen ;)
Så idag hade vi alla våra tre monster med här nere när valpen var här och tränade! - och det gick bra!
Det hade jag aldrig trott! Okej - Dobby skällde det kan jag erkänna. MEN han var inte arg! Dom hade ju iofs galler emellan sig, men han var bara fram och nosade på Gizmo, och viftade t.o.m på svansen! Inte det minsta arg. Han lät Gizmo slicka honom på nosen!!

guu va lycklig jag var efter det. Ni skulle bara veta hurdan Dobby kan vara! Det brukar inte gå att ha med honom där det finns hund på ett litet utrymme, och här var det en främmande valp I HANS HEM, och det enda han gör är att skälla lite. Nu har jag hopp inför framtiden, kan han tolerera en valp i hans hem kanske han kan stå ut med att vara med på kurs (A)

Postat av: Erika

Gud vad roligt! :) Jag förstår att du är lycklig över det!! :D

2011-03-30 @ 09:36:20
URL: http://priiken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: