Huset fullt av hundar

Nu har jag precis tittat på programmet "huset fullt av hundar" på svt1. Programmet handlar om en familj som ska få hjälp att skaffa hund, genom att få hem 6 stycken olika hundar och testa på olika aktiviteter. Familjen röstar sedan vidare de hundar som passar dem bäst tills det bara finns en kvar.

Det har varit mycket diskussioner kring programmet, men jag har inte velat blanda mig i innan jag sett programmet.
Jag tycker att det finns både bra och dåliga delar i programmet. Jag tycker till att börja med att dom kunde ha valt hundar/raser som passade familjen lite bättre. Det finns ju ingen anledning att ta med raser som absolut inte skulle passa familjen, då är det ju större chans att dom hittar rätt hund om dom får flera alternativ som kan passa dom istället.

Jag tyckte också det kändes lite skumt när dom skulle lämnas ensamma med alla 6 hundar i huset. Men man kan ju hoppas att dom hade nån hundkunnig person där ;)
Det var kanske inte så smart heller att lämna hundarna ensamma, bara för att se hur dom skulle bete sig. Flera av hundarna var ju bara valpar!

I övrigt tycker jag att det var bra att dom fick prova på olika aktiviteter, och att dom lärde ut att hundarna faktiskt behöver aktivitet. Det känns också som ett pluss att det var omplaceringshundar som fick en chans till ett nytt hem. Familjen verkade välja väldigt förnuftigt också ;)

Postat av: Ylva

Missade programmet. Tänkte kolla.

2011-03-16 @ 09:24:11
URL: http://svartochrosa.bloggplatsen.se
Postat av: alexandra

sv: visst kan jag göra det :D

2011-03-16 @ 09:57:36
URL: http://alexandrasundqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: