Nu börjar valpträningen!

Idag har jag fortsatt träningen med Dobby, att backa runt mig. han har fått riktig koll på att backa i en cirkel nu, han ville backa rakt i början. Men vi har lite svårt att få upp tempot, men det ska förhoppningsvis inte bli något större problem. Jag tänkte ta en paus med honom nu så att får riktigt tränings sug! Vi har ju tränat nästan varje dag ett tag nu, 30min - 1h/dag. Han har blivit lite segare på sista tiden, så det passar nog bra med en paus, hoppas få upp farten lite mer sen :)

Jag var ju på instruktörutbildningen i helgen, jag blir alltid lika taggad när jag kommer hem! Jag får för mig att jag ska göra alla läxorna samtidigt så blir det i slutändan ingenting. Jag älskar de "praktiska" läxorna, träna hundar osv. men har svårt för att skriva uppsatser...
På fredag ska jag iaf börja träna på riktigt, då ska jag börja den första träningen med valp! Jag hade tur och hittade en valp som bor ganska i närheten som jag får träna. Det ska bli jättekul :)
Det var för nästan två år sen som Zandra tränade samma övningar på en 12 veckors Viggo under hennes utbildning, och det var väl där allting startade för mig också. Nu är det jag som går samma utbildning, tack för det Zandra! :-) Hittils är det nog det roligaste jag gjort!


Postat av: Moa

Åh, vad roligt, Skulle jag också vilja gå på!



sv; eller hur! Jätte jobbigt >_>

2011-03-02 @ 23:19:07
URL: http://mmooag.blogg.se/
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Det var så lite så, kul att man kan ge lite insperation :) Bara att bjuda igen, Lystra är super sugen att få träna med dig vet du! ;)

2011-03-03 @ 11:20:49
URL: http://goldendays.cybersajt.se
Postat av: Lina - en 20årig djurtokig tjej

Kul att du bloggar om hundar! (:

Själv bloggar jag om djur ! Mestadels om hästarna o Border collien min! (:

2011-03-03 @ 13:59:57
URL: http://nonelikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: