Riktig hundhelg

Jag tänkte försöka berätta om helgen i korthet. men det kan nog bli lite svårt :P

Till att börja med Globen - skithäftigt att ha varit där! Jag tyckte det var häftigt att sitta så högt upp också, har nog aldrig varit så högt upp i mitt liv. Men stackars pappa såg ut som ett spöke :P
Det var häftigt att få se melodifestivalen live också, att få se hur det går till och hur dom filmar, och framför allt känna trycket i arenan! Det var drag. Speciellt vissa låtar, Danny var först och då var det sånt tryck så man inte kunde sitta still (även om det kanske inte är min favoritlåt). När det var Linda Bengtzing så satt personen bredvid mig och bokstavligen dansade i stolen så då var det svårt att inte ryckas med, även fast det inte heller är min favorit direkt ;)
Jag ska också ärligt erkänna att jag hejade på swingfly. Klart bästa låten. Men det var häftigt att se dom andra bidragen live också. Kul att bara ha varit där :)

Sen så var det ju hundhelgen också. Jag har varit på instruktörsutbildningens intro helg - den som jag missade på min utbildning. Det var väldigt lärorikt, kul, intressant, ja jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Det handlade mest om pedagogik, passivitet, och att leka med hunden. Det var mycket saker som jag tänkte att "åhh va bra, det måste jag testa när jag kommer hem!" (jag hade nämligen ingen hund med mig, fick låna en underbar stabyhoun av läraren). Speciellt när vi fick lära oss en jättebra övning fö att träna på "gas och broms". Eftersom Dobby blir så super hettsig när han får leka så är det något jag kommer ha användning för! Passivitet leder till aktivitet, helt enkelt.
Pedagogiken var också mycket intressant, nu vet jag mer hur jag ska lägga upp det när jag har kurser och så. Det tog bort lite av pressen som jag känt.
Trevliga människor och allmänt kul var det också :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: