Syringomyeli

Jag har läst på lite om syringomyeli idag, för ett arbete för utbildningen. Jag visste ju en del om sjukdomen innan, men det kan alltid vara bra att läsa på. Speciellt om en sjukdom som drabbar ens egna ras.
En sak som jag inte visste som jag läste idag var att ett symtom kan vara att dom gnider huvud och nos i marken. det gör mig lite nervös då Viggo har börjat göra det ganska ofta under en tid nu. Det började när dom blev förkylda, så vi tänkte att han kanske försökte "torka snor" :P Han var rejält snorig och snarkade och snörvlade hela tiden. Men beteendet har fortsatt...
Är det någon som vet nån annan sjukdom med samma symtom man bör kolla upp?


Postat av: Ylva

Oj det låter inte bra. Hoppas det inte är det.

2011-03-06 @ 19:51:22
URL: http://svartochrosa.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: