Om hundar, tävling, hundar och mer hundar

Tro det eller ej, men dom senaste dagarna har jag faktiskt jobbat ganska mycket i butiken (yees, jag har ett jobb!! Men ett obetalt jobb, haha!) så bloggandet har blivit väldigt kortfattat. Men jag har tänkt på att blogga, det räknas väl! ;-)
bl.a. så har jag plockat ihop vinster till en kommande tävling! Nu ska jag bara bestämma mig för vilken typ av tävling. Jag lutar åt en fototävling, men senast jag hade en fototävling så var det så få deltagare! Så vad säger ni, vill ni ha en fototävling?

Igår var alltså Erika här och vi tränade hundmöten. Både Viggo och Dobby behöver träna hundmöten, så när Erika frågade så blev jag jätteglad! Dock så känner Viggo redan Dolly och Sixten (Erikas hundar) så han blev inte lika galen som han vanligtvis blir. Men det är ju ändå bra träning!
Jag blev poistivt överraskad av Dobby, han blev inte det minsta arg. Han skällde några gånger, men mest gnydde han. Inte såna hemska utfall som han brukar kunna göra när vi är så nära hemmet (vi tränade på våran tomt, och där brukar han vilja vakta).
Dock så höll mamma på att bli galen på honom här inne när han inte fick vara med, han skällde nämligen konstant.

Jag måste också ge JÄTTE mycket beröm till Dolly, som fick ligga kopplad i mitten nästan hela tiden, när Erika behövde koncentrera sig på Sixten. Hon var jätteduktig!

Appropå hundträning så har det blivit en hel del denna veckan även med andra hundar än mina egna.
Jag har ju nämligen haft min projekthund här - Lystra. Det gick jättebra som vanligt! Så kul att träna med den hunden :-)

Men jag har också tränat med en shiba som min mormor var hundvakt till. Det var väldigt nyttigt att få testa på, för hon var väldigt annorlunda mot de hundar jag är van vid!! Hon är väldigt smart och lär sig snabbt, men hon gör bara vad hon har lust med. Tröttnar hon så får man helt enkelt rätta sig efter henne!
Det gör ju att man får börja tänka på ett nytt sätt. När mina hundar gör rätt brukar jag hojta till och hoppa runt eller kasta mig ner på marken vilket dom tycker är skitkul, men den här hunden tittade på mig som om jag var knäpp! Att belöna henne med beröm, kel och bus var ju bara att glömma! ;-)

Postat av: Erika

Jag tyckte vi var duktiga allihopa :D

Du får lägga bilderna vart du vill, gör inget om andra får se mina jyckar ;)

Har du lagt dom nånstans nu? Hittar dom inte :P Haha

2011-05-22 @ 18:34:13
URL: http://priiken.blogspot.com
Postat av: Olivia

Fototävling skulle vara kul, då skulle jag nog delta :)

2011-05-22 @ 19:11:25
URL: http://olledittlilla.blogg.se/
Postat av: Petra

Ja fototävling är en bra idé. Kul att få jobba lite för vinsten ;)

2011-05-23 @ 10:47:55
URL: http://petrakarin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: