Ringklocketräning

Idag har vi tränat ringklocka. Visst låter det tråkigt? ;-) Men det gick faktiskt bra, och då är det alltid kul.

Våra hundar blir nämligen tokiga på dörrklockor. Det funkar bara inte när man har tre stycken som sätter igång varandra, och så ska man samtidigt som ma försöker tysta dom lyckas öppna dörren utan att nån smiter ut.

Nu måste vi dessutom installera en dörrklocka till butiken så att man slipper vara där hela tiden när det bara kommer kunder ibland. Man ringer på klockan ute i butiken, men det plingar här inne i huset - smart va? Då var det bara det där med hundarna, vi kan ju inte ha dom skällandes här inne i tid och otid. Så jag har idag tagit ut hundarna en och en i våran "hundhage" och plingat som tusan. Jag har bara satt mig på gräsmattan med en tidning och plingat på. Det roliga var att INGEN av hundarna reagerade på ljudet ute, dom såg ju att ingen kom och dessutom så såg dom ju vart ljudet kom ifrån! Det var också min tanke med att ta ut ringklockan till en ny plats där dom inte kopplar ihop den med besökare.
När ingen av hundarna reagerade på ringklockan ute så tog jag in dom alla tre på altanen och testade att plinga där. ingen reaktion. Sedan inomhus - samma sak.
Aldrig någonsin har det hänt förut att våra hundar har varit tysta när en dörrklocka ringt! Varför har jag inte gjort det här tidigare....



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: