skratta eller gråta?

Igår när jag gick med Dobby och Viggo så gjorde jag en dum sak... men det var inte bara mitt fel!

Jag gick på en gata där det bor en hund som brukar rymma. När jag gick förbi deras tomt var hunden givetvis ute och sprang fram till trottoarkanten och skällde lite. Mina två var JÄTTEduktiga, dom stod helt tyst och tittade på mig för att få sin belöning!
Jag stod kvar en stund (och utmanade ödet - jag vet) och belönade dom för att dom var så duktiga, sen började jag gå igen. Då följde såklart den andra hunden efter. -suck-

Det gick ganska bra sålänge vi gick, hundarna släpade ju efter i kopplet, men dom sa inget. Så jag stannade för att belöna dom. men inte stannade den andra hunden, nepp, den tyckte det verkade som en jättebra ide att GÅ FRAM till mina monster! Det tyckte INTE Dobby.
Dobby sa typ "kom inte hit din idiotiska skithund! ett steg till, grrrr" medans viggo blev helt överlycklig och ropade "HejhejHEJhejhEJ på dig KOMPIS!!!".
Hunden blev lite förvirrad och försökte springa fram till Viggo och samtidigt undvika Dobby. Jag stod alltså med två hettshundar som kastade sig fram och tillbaka.

Tillslut kom iaf ägaren ut och ursäktade sig. Dom hade tydligen hägnat in så att hunden inte skulle kunna rymma, men den är alltid på fel sida staketet när jag ser den ;-)


mitt lilla monster :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: