Vinnare utsedd i kumlas klokaste hund

Nu har dom utsett en pristagare i kumlas klokaste hund. Det var från början meningen att det skulle bli en omröstning på nätet, plus en tävling med roliga aktiviteter där hundarnas poäng skulle läggas ihop med rösterna från internet. Men nu blev det bara 4 deltagare så då bestämde dom sig för att bara välja en vinnare på en gång.

Skittråkigt tycker jag att det inte blev fler anmälda, och skittrist att tävlingarna inte blev av. Men det som störde mig mest var deras motivering till hur dom valt ut vinnaren:
"Inte för att han kan så särskilt många trix men för att han förefaller vara en harmonisk hund. han är vänlig och social både mot människor och andra djur, lydig och lättlärd. Undviker konfrontationer. Det var egenskaper juryn ville premiera."

Jag tror ni kan gissa att det inte var Dobby som vann? Jag tycker att det är skittråkigt att dom väljer att uttrycka sig så när det var en tävling om den smartaste hunden, när dom dessutom veeet att en av deltagarna (och kom ihåg, det var bara 4 deltagare så dom kan inte ha "glömt bort") har fått jobba jättehårt med sin hund pga. såna här problem, men ändå anmält sig till tävlingen eftersom han Trots dessa problem är så otroligt smart, vilket var vad tävlingen faktiskt handlade om!
Gaah, jag blir riktigt arg, för när dom uttrycker sig så tar jag det som en pik. Speciellt eftersom jag faktiskt skrev väldigt ärligt i min anmälan att han har svårt för vissa saker och vi har fått jobba otroligt mycket tillsammans.

Postat av: Britt-Inger

Kul blogg du har, hit kommer jag nog att återvända/ Britt-Inger

2011-05-14 @ 13:04:32
URL: http://cabam-cabam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: