Rallybrudar!

Igår fick jag en ide om att cykla in till kumlaby och träna rallylydnad, för då blir det en ny miljö för Dobby, och det brukar vara mycket hundar där. Så idag fick jag även med mig Erika med Dolly och Sixten, och Alexandra med Gizmo och träna inne i Kumlaby!
Alexandra och jag cyklade hemifrån mig, och så mötte vi upp Erika i kumlaby. På varsin tantcykel (okej, Alex hade sin cupcake cykel) med hundarna i cykelkorgarna cyklade vi - iaf sålänge Gizmo satt kvar, han fick nämligen för sig att hoppa ur korgen i farten!

När vi cyklade hem fick hundarna springa lite bredvid, men då kom det en annan hund cyklandes bakom oss, som cyklade liiite fortare. Precis när dom skulle cykla om oss insåg jag att jag hade Dobby på fel sida, och att han skulle nå fram till den andra cykeln. Min reaktion? Jag svängde rakt ner i diket... Jag glömde helt bort att man kan använda bromsen!

Tack tjejer det blev en jättebra träning och mysig dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: