Idag har Tenshi haft en dålig dag igen

Idag har Tenshi haft en dålig dag igen. Vaktade godis mot Dilba när jag var hundvakt, och vaktade sen ben mot mig (antagligen fortfarande inne i resursförsvaret då Dilba fortfarande stod bredvid, för senare kunde vi "tugga ben ihop" igen). Jag blir så ledsen, varför måste min valp vara sån?! Har jag inte haft tillräckligt med Dobby?... Jag älskar tensan men ibland undrar jag om jag valde rätt... jag ville ha en säker hund för en gångs skull, som jag kan göra saker med. Det här beteendet gör mig nervös :/ Tar fortfarande gärna emot råd! Som sagt tidigare så tycker jag att det har gått framåt med vaktandet då hon inte vaktat något mer mot mig. Vi delar ben, hon kommer och ger mig leksaker och jag har kunnat ta ifrån henne sånt hon inte får ha (byteshandel) utan att hon blir sur. men det här är första gången hon blivit såhär mot en annan hund och det gillar jag inte! inte lika lätt att kontrollera...


Postat av: amanda

Ring Elin och prata med henne om hur du ska göra ? :)

Nu har ju hon lite med tid men hon kanske kan ta sig tid eller rekommendera någon som kan sitta ner med dig och prata om hur du ska göra :)

2012-06-03 @ 14:43:27
URL: http://amandalundwall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: