Tävling - Vinn hundscarf

Vill du ha en personlig scarf till din hund, med hundens namn, eller annan valfri text på? Nu kan du vinna en gratis! Allt du behöver göra är att skriva en kommentar till det här inlägget där du skriver din hunds namn, och vad som är det bästa med att ha hund - enligt dig!

En vinnare utses den 31 Oktober.

Mer bilder och vilka tyger som finns att välja mellan kan du se på http://www.moawaern.se/scarf.htm






Postat av: Isabelle Isaksson

Min hund heter Jessi :) Det bästa med att vara hundägare är all kärlek och glädje som jag får dela med Jessi. Att vakna av en blöt tunga i ansiktet när hon ber om att få komma upp och mysa innan jag ska stiga upp, eller när hon lägger huvudet i mitt knä och somnar. Allt sådant tycker jag är underbart. Även känslan av samarbete när hon lär sig något nytt och är helt fokuserad, det är härligt! Men det som slår allt är hur en hund kan vända ens humör bara genom att titta en in i ögonen. Det är svårt att vara ledsen och arg när en hund står brevdid och viftar glatt på svansen!

2010-10-01 @ 15:05:41
URL: http://icebells-blog.blogspot.com
Postat av: Elinore

Min blandrashane heter Diablo. Det bästa med att vara hundägare är att man får ta han om ett liv som är jätte viktigt. När man kommer hem från jobbet/skolan så möts man alltid av svansen i fullvarv.

Man vet att det alltid är någon som älskar en och det är en bra känsla.

2010-10-01 @ 16:18:29
URL: http://ebfotografi.blogg.se/
Postat av: Tessan

Åh va roligt med tävling :D



Valpis heter Helmer:)



Det bästa med att ha hund? Oj jag skulle kunna göra en otroligt lång lista. men högst upp på den listan står det

"-Den ovillkorliga kärleken och ärligheten"

2010-10-01 @ 16:39:42
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: Stockholmsjul

Min lille kille heter Malte!

Jag tycker det bästa med hunden är att dom är så lojala och alltid finns där. Det spelar ingen roll om man är ledsen,arg eller glad. Dom finns alltid där med en viftande svans och slick på näsan.



Och att känna samarbetet när allt klaffar och faller på plats. Det kan vara när hunden går fot bara några steg men känslan av att vi som team klarade det är otrolig!



Sedan att Malte är en egen gosig lugn och överglad hund med sin egen unika personlighet som gör att jag bara älskar hundar ännu mer och specielt min lille kille! :)

2010-10-01 @ 20:24:50
URL: http://stockholmsjul.blogg.se/
Postat av: Sofi

Har två hundar men en som skulle passa i scharf är min älskade blandrastik Chanel. Jag tycker det bästa med att skaffa hund är att man alltid kommer ut och trevlig promenadsällskap.

Att sitta o titta på tvn med 2 ihopkurade, själv är man lite huvudkudde åt dom sånt gillar jag. Närhet och deras ärlighet, något vi människor ska lära oss mer av.

2010-10-01 @ 21:12:47
Postat av: Jennifer

Har 2 hundar, men min första egna hund heter Tyra och är en blandrastjej. Det bästa med att vara hundägare är nog att man har en vän som finns där, spelar ingen roll hur man ser ut osv.. Dom älskar mig för den jag är. Och självklart blicken och glädjen man ser när man kommer hem eller är ute och tränar och dom verkligen vill jobba och tycker det är roligt. När man skaffar hund får man en vän för livet som ställer upp för dig och sviker dig aldrig!

Sen är det jättemysigt när dom kommer och kurar ihop sig på kudden och ligger under täcket och verkligen myser :D

2010-10-01 @ 21:46:09
URL: http://workingpaws.weebly.com
Postat av: Jennie & Ganti

Min hund heter Ganti.



Det bästa med att hund, är det jag får sällskap, kärlek och promenadsällskap, trevliga träningsstunder även om han ger mig gråa hår i bland. Han är mitt plåster :).

2010-10-01 @ 22:12:32
URL: http://www.missel.se
Postat av: Frida

Min hund heter Lillan.

Det bästa med hundar är att man har en vän för livet! Hundar får mig att må bra. Dem kan både vara ens träningskompis,myskompis och mycket mer.Dem finns alltid där för en. Går inte att leva utan hund :) Dem ger så himla mycket till en!

2010-10-02 @ 00:02:33
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/
Postat av: Felicia

Min basta van heter Alfons och ar en Border collie



Han ar min basta van , han hjalper mig nar jag ar nere och skyddar mig och han ar med mig vad som an hander. Han far mig att leva

2010-10-02 @ 03:56:27
URL: http://twinkime.blogg.se/
Postat av: Sabina

Min rottstaff heter Diezel.

Det bästa med att ha hund är att man aldrig kan ta dem för givet, för vill göra allt för att vara dig till lags men vill ju ha någonting tillbaka. Att ha en hund innebär så mycket mer än dagliga promenader och mys i tv soffan, det är kärlek som inte kan förklaras, och vad vore egentligen vi hundägare utan våra skyddslingar?

Ett liv utan hund är inte ett liv!

2010-10-02 @ 13:07:24
URL: http://sabinapettersson.blogg.se/
Postat av: Zandra

Lova heter Lova :)

Det bästa med henne är framförallt henne ovillkorliga kärlek, men också att hon ställer upp på alla konstigheter jag hittar på. ;P Sedan finns det ju mycket annat bra också; tex promenaderna man måste gå (trots trötthet och regn) och alla trevliga hundmänniskor man får träffa genom sin hund. :)

2010-10-02 @ 17:01:00
URL: http://goldendays.cybersajt.se
Postat av: Alena



Min ena Greyhound heter: Mr Shaggy (De andra 2 har redan scarfs).

Det bästa med att ha hund är att ge och få sann och ärlig kärlek och tröst av en trogen vän. En vän som inte bryr sig om vad andra säger och struntar i mina brister och fel. Hundar är kärlek, glädje och ger livslust.

2010-10-02 @ 17:19:57
Postat av: P&S plus6

Vi har 6 hundar av olika storlekar och raser, den hunden som skulle passa bäst i scarf är Malamuten Qilaq! Dom andra har, Qilaq är yngst och har inte fått någon än!



De bästa med att ha hund är väl framförallt att man alltid har sin bästa vän vid sidan! Har man som vi så 6 bästa vänner med sig hela tiden ;)

Att de sen blir ens största hobby och alltid håller en sysselsatt med träning är ju ett plus i kanten ;)

2010-10-04 @ 23:43:37
URL: http://eahunddagis.blogg.se/
Postat av: Josefin

Hejsan!

Jag har 2 hundar men väljer att tävla om en åt min trogna vän Flizan, den andra hunden som jag har är hennes dotter. Det är svårt att välja vad som är bäst med att ha hund...hmm...det finns ju så mkt, skulle inte kunna tänka mig ett liv utan hund.

Måste ju säga kärleken, en hund dömmer ingen i förväg, den finns vid din sida så som vid glad tillfällen och dem tillfällena där du behöver en vän som mest som bara finns hos en. Det finns inget så tröstande som en hund som kryper upp i ditt knä eller kommer och lägger huvudet i knät.

2010-10-05 @ 17:53:28
URL: http://ussafina.blogg.se/
Postat av: Ylva

Det bästa med att ha en hund är man har en kompis för livet. En vän som inte säger elaka saker om dig eller undviker dig. En vän som förstår dig och älskar dig för den du är. Inte bara en vän som förstår, även en vän som måste ut och tar med dig på långa promenader i både vått och torrt, snö och slask.



När jag får min hund så skall hon hete Emilia och det är med den röda scarfen som jag vill vinna.

2010-10-07 @ 08:43:41
URL: http://lejisi.se
Postat av: Tina - gravid vecka 22

Min hund heter Oliver och är en mellanpudel på 2 år.



Det bästa med att ha hund är bandet man utvecklar. Hundar ger verkligen så mycket kärlek! De är så förstående, förlåtande och älskvärda. Jag älskar min hund så fruktansvärt mycket, så mycket att det värker i hjärtat när vi är ifrån varandra.

Den kärleken vi delar, de banden vi har och de banden som man får med sin hund - de är värda alla pengar i världen!

2010-10-07 @ 13:53:14
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Tone L

Hunden min heter Yembi, å er ei 11måneder doberman tispe - impotert fra Ungarn. Det er så mye som er bra med å ha hund; lange turer, lek og morro, kose seg sammen under teppe på kalde kvelder. En hund er en bestevenn, uten tvil. Jeg føler min hund når og forstår meg bedre enn gange mennesker gjør. Elsker min hund!

2010-10-18 @ 20:00:50
URL: http://www.prinsessetonepus.wordpress.com
Postat av: Moa

Åh, vad kul, klart jag måste vara med!



Tinka heter min vovve! Det bästa med att ha hund är väl att man aldrig är ensam, alltid har någon bredvid sig, som är glad, oavsett hur man mår, piggar alltid upp! Och så är det ju mysigt att ha en värmekudde under täcket dom kalla kvällarna! Så ja, det bästa med att ha hund är väl helt enkelt att dom värmer en både på insidan & utsidan när man som bäst behöver dessutom! :P

2010-10-20 @ 23:34:51
URL: http://mmooag.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag har en shetland sheepdog som heter Laika :)

Det absolut bästa med hund är att du verkligen får en bästa vän. En vän som ALLTID blir glad över att se dig. En vän som gör ALLT den kan för dig.

Har man aldrig haft hund innan så tror ja inte man förstår den stora glädje man får av dom.

Och från första dagen man skaffar sin valp så förstår man att resten av livet aldrig kommer vara desamma utan hund.

2010-10-21 @ 14:22:36
URL: http://winjette.blogg.se/
Postat av: Malin **

Min hund heter Moa och är en Shetland Sheepdog. Det bästa enligt mig med att ha en hund är 4 saker (finns massor mer mer fördelar förstås):

- Man överösas med kärlek varje gång man är i sin hunds närhet.

- Hunden dömer en inte. Den älskar dig oavsett om du har misslyckats totalt. Den finns där alltid, i vått och torrt och lämnar dig aldrig!

En skillnad på föräldrar och hundar, hunden skäller inte när du kommer hem 4 timmar försent. ;) Den viftar bara på svansen och är glad att du är hemma igen!

- Man får bra kondition eftersom hunden måste ut och rastas! :)

- Man har en bästa vän dygnet runt!

2010-10-21 @ 17:34:28
URL: http://honest.blogg.se/
Postat av: viktorija

Min älskade lilla vovve heter Leo och är en urgullig Shih-Tzu och är det bästa som har hänt mig! Jag var alltid det ensamma barnet i familjen eftersom jag är den enda barnet mina föräldrar har. Visst hade man vänner men det var alltid svårt/tufft att njuta av sin dag när man inte hade några syskon. Men en dag 2006 så önskade jag mig en liten vovve, pappa trodde jag skojade och mamma bara kollade på mig. Dem hade aldrig i sitt liv haft en hund så dem trodde inte på att jag menade allvar. Men efter ett tag gav jag inte upp, jag fortsatte att kämpa med att få den lilla valpen som skulle förändra mitt liv! Det var då i slutet av 2006 som pappa och mamma tog tag i det och sa att jag inte kommer och få en hund tills jag köper en när jag blir stor. Jag grät då i en hel månad kanske mer... Men då januari 2007 så gick pappa in på Blocket på jobbet och hittade en kvinna i Göteborg som hade 4 valpar kvar att sälja. Då ringde han och köpte en, tog med sig foton hem och sa "JAG HAR KÖPT EN HUND" mamma började skratta tills hon fattade att han menade allvar, vi åkte då tre månader efter det och skulle hämta en utav dem. När jag såg den lilla valpen under alla andra som låg på honom så visste jag att det var MIN hund! Nu är han tre år och jag känner mig inte alls ensam när jag behöver någon att prata med, gråta med, leka med, sova med och allt det man ibland saknar. När jag kommer hem från skolan ser jag honom komma springandes och glädjen han visar mot mig kan ingen ersätta, sättet han kollar på mig med sina stora bruna ögon får mig och gråta ibland för han charmar alla så att man börjar älska honom direkt.



(Ursäkta för detta LÅNGA inlägg men jag älskar honom så mycket och skulle inte byta ut honom mot något! Vill honom alla det bästa och vill verkligen vinna detta för honom)

2010-10-25 @ 21:14:35
URL: http://behindthecamera.webblogg.se/
Postat av: Maria & Nellie

Min hund heter Nellie. Och hon är världens surskalligaste och lataste vovve i hela världen. Hon vill aldrig gosa och bara leka när det passar henne. Men om hon inte skulle vara surskallig skulle hon inte vara det hon är bäst på, att vara Nellie. Och även om hon är surskallig finns hon endå alltid där. När man är ledsen, glad och arg.



Efter en jobbig dag efter skolan sitter hon alltid i köket och väntar, det är precis som att hon vet när man kommer hem. Man blir så glad av att se henne att man glömmer bort allt det tråkiga i skolan.



Hundar är så intelligenta. Dem vet precis vilket humör man är på och ställer alltid upp i vått och torrt(eller inte i vått kanske, Nellie går aldrig ut i regnet). Men dem finns alltid där, trogna vid din sida hela livet ut. Hundar bryr sig inte om ditt utseende, om du är populär eller rent av en tönt. Dem älskar dig endå och ger dig den kärlek alla egentligen förtjänar, men kanske inte får. Att skaffa hund är det bästa som hänt mig.



Jag kan inte specifikt peka ut vad som är bäst med hund, det finns så mycket!

2010-10-27 @ 18:18:13
URL: http://naiva.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej!



Min lilla tik heter Zelda och fyller 3 år idag.



Det bästa med att ha hund är deras konstanta ärlighet, lyckan av att husse eller matte kommer hem, hennes våta pussar i ansiktet, att leka med henne, hur hon buffar på en när man ligger och sover för att hon vill komma in och mysa under täcket, att hon vill ligga i knät när man ser på film. Hennes kärlek och lycka är det bästa som finns, och jag vet inte vad jag skulle ta mig till utan min lilla vovve <3



=)

2010-10-30 @ 19:14:10
URL: http://nyaan.wordpress.com/
Postat av: my

Jag har faktiskt tre hundar, de heter Vilda, Mister och Vimza. men om jag vann skulle jag vilja ha en scarf till Vimza, för hon är den enda av våra hundar som är en annan ras jämfört med dom andra och för att hon ibland behöver lite mer uppmärksamhet på grund av det.



Jag tycker det bästa med att han en hund är att de alltid, i alla fall mina hundar alltid märker om man är ledsen och ofta kommer och lägger sig bredvid en i sängen och tittar på en med sina söta ögon och man ser liksom att de undrar vad som är fel, och de ser riktigt ledsna ut. Man har också alltid sällskap vars man än går och vars man än är. Och när man kommer hem har man alltid en glad vän som väntar på en. :) Vi ställer även ut våra tre hundar och det är kul att se hur mycket man kan sammarbeta med en hund.

2010-10-30 @ 23:51:33
URL: http://myyhedmaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: