Rally träning på hallsbergs bk

Har precis kommit hem från en cykeltur i mörkret från brukshundklubben. Har varit där med Dobby och tränat med några andra rallylydnadsentusiaster. Själva träningen med Dobby går väl sådär, han går inte fot, utan bakom mig, han gör inga kommandon snabbt eller glatt, om han gör det alls, och han kan inte hälften av det han kan hemma. MEN han är med, och förhoppningsvis så vänjer han sig genom att träna på det. Att bara vara där och träna lite på sånt som han kan tror jag (hoppas jag) ska stärka honom.
Jag hade lite funderingar på att ta med mig Malou istället, men hon fick inte riktigt plats i cykelkorgen ;)

Det kändes skönt också att komma iväg och träna sin egna hund lite, det har blivit så mycket andra hundar på sistone. Projekthundar onsdag, torsdag, kurs fredag och projekthund idag, imorgon, på tisdag och på onsdag. Tyvärr hamnar ju dom egna hundarna lite i kläm! Men står jag bara ut tills torsdag så är jag friiiiiiii :D

Postat av: Tessan och Helmer

Vissa dagar hade det ju varit kanon om man hade kunnat knöla ner Helmer i en cykel korg - men det blir nog liiiite svårt (Altså så borde det vara ett kanon bra argument att ta upp för sambon om varför jag behöver en till hund! :D )

2011-11-07 @ 21:56:12
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: