Påpucklad

Jag har världens goaste gulligaste getter. Stina är så otroligt mysig och gosig, hon kan klättra upp i knät, pussas i ansiktet och vill bli kliad bakom öronen. Tjorven är lite fegare, men hon börjar mjukna lite. Jag tycker så mycket om mina getter.
MEN, jag har ett problem. Stina stångas. Förut var det om jag kliade henne i pannan, så ja tänkte att det var nån försvars grej med hornen, så jag slutade helt enkelt med det. Men nu stångas hon för att få godis!
Jag var ute och tränade henne förut. Vi tränade handtarget med klicker, och hon är jätteduktig. Gjorde rätt direkt och valde target handen före godiset. Men så är det som att hon tröttnar efter några gånger, så då började hon stånga mig. En gång fick hon in en sån smäll så jag ramlade omkull (jag satt på huk) så det är ordentliga smällar. Hon blir liksom sur när hon inte får godis på en gång. (till skillnad från Tjorven som bara går iväg).
Tilläggas kan ju att Stina får ta mycket stryk från Tjorven på samma sätt. Tjorven rör dock aldrig människor :/

Postat av: Tessan

Så var en get som vi hade på skolan förut!



Den var super mysig - men sen kunde den börja stångas helt plötsligt - och då skulle vi bara gå därifrån och ignorera den sa läraren :) Kanske funkar?

2011-10-22 @ 17:08:32
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: