Freestyle kurs

Igår var Dobby och jag på freestyle kurs i Kungsör. Dagen började inge vidare med att jag försov mig och vaknade 30min innan vi skulle åka... Men vi kom iväg, och vi kom i tid!

Dobby var lite mobbad då det på kursen deltog fem golden retriever... Det var Dobby och chihuahuan ludde som var lite utanför xD

Vi fick börja dagen med lite följsamhetsövningar, innan vi gick in för teori. Vi fick fem olika trick som vi sedan gick ut och tränade på. Vi fick också testa att sätta ihop tricken till kortare "program".
Det var kul och intressant att få lära sig hur det går till när man sätter ihop programmen till freestyle,  och det var inte alls så krångligt som jag fått för mig. Jag trodde man behövde kunna 100 olika moment och sätta ihop till ett program på flera minuter, men så var det ju inte alls ;)

Vi hade sedan ännu mer teori, ett till praktik pass där vi tränade på fyra nya trick, teori igen och sedan fick vi sätta ihop ett eget kort program som vi visade upp i slutet.


Dobbys och mitt program va: Spin (backa runt mig), framför mig, upp på bakbenen och backa ifrån mig, hoppa över benet så att han hamnade bakom mig, upp på min vänstra sida, gå några steg och sedan snurra ifrån varandra. Men han fick ha sin nya leksak och blev så uppjagad så han bara stod på stället och snurrade när jag försökte få honom att göra spin, så vi sket i den :P
Ann-Sofie som var instruktör filmade, så har ni tur kanske ni får se på film xD

Jag är jättenöjd med dagen, och speciellt nöjd med Dobby! Han satt i sin bur hela tiden på teorin och var helt tyst. Älsklingen <3

Postat av: Petra

Härligt att höra att det går så bra med Dobby!

Jag blir inspirerad och börjar bli bättre på att träna Ilsa till att kunna jobba utomhus tillsammans med mig.

Jag har äntligen anmält mig till en ny kurs och det ska bli så himla roligt!

2011-09-26 @ 14:25:26
URL: http://petrakarin.wordpress.com
Postat av: Kornélia

Vad kul att det gick bra! Det låter skoj.

Dilba är oerhört avis, hon vill också lära sig freestyle.



2011-09-26 @ 16:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: