Äntligen Agility!!

Idag har jag ÄNTLIGEN plockat fram agility hindren och kört några pass!

Jag satte ihop en liten bana med 12 hinder, 10 hopphinder, en säcktunnel och ett slalom. Min andra tunnel har gått sönder eftersom jag lämnade den ute hela vintern.. (A) Vippbrädan får stå inne ett tag till tills jag har nån pressenning att lägga över (den tål inte regn så bra). 
A-hinder och balanshinder skulle jag gärna ha, men det är så dyrt! Jag får försöka övertala mina föräldrar att hjälpa mig bygga ;)

Träningen med Viggo gick jättebra, men det är svårt att få upp fart på honom. Jag måste hela tiden springa med ända fram till alla hinder, så vi får träna på lite avståndsdirigering.

Jag tränade lite med Dobby också även fast jag inte hade tänkt det, han var så taggad. Och oj vilken fart det var på honom! Det är sån stor skillnad på Viggo och Dobby, Dobby tar varenda hinder jag pekar på, ibland några extra hinder av bara farten. Nåt vi måste träna på är stabiliteten i slalomet, han kan slalom men har så bråttom att han missar vissa stolpar i slutet om jag inte hinner bromsa honom.

Imorgon ska jag träna valp igen, fast denna gång med ägare! Det ska bli spännande - och lite nervöst!

Postat av: alexandra

Ska du köra agility som kursen eller så senare? :)

Isåfall är jag och Gizmo väldigt sugna! :D

2011-04-06 @ 23:21:30
URL: http://alexandrasundqvist.se
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Hoppas det gick bra med valp med ägare! :) Är alltid lite klurigare att instruera än att träna hunden själv.



Va roligt ni verkar ha med agilltyn! Du som är lite inne på det, vet du om det finns bra kurser med mjuka metoder som köragillty någonstans? Harnämligen en kursdeltagare som undrar.



Sv: Jag tror västen kommer bli kanon! :D

Vetrinären trodde också på urinvägsinfektion. :/

2011-04-08 @ 06:45:50
URL: http://goldendays.cybersajt.se
Postat av: alexandra

sv: Ja det gör det! Man är liksom van att ha träning nu ju :)

Det borde vi verkligen göra! :D



Hahahahaha, ja, tänk om nån skulle säga så till en i verkligheten :(

2011-04-08 @ 15:29:45
URL: http://alexandrasundqvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: