Rally kurs

Åh idag var det helt underbart på rallylydnadskursen! Dobby var jättetagad, och gjorde ALLT som jag bad, pigg och alert. Han morrade ingenting eller surade mot dom andra hundarna :D

Vi tränade med extern belöningar idag, vilket jag tyckte var väldigt intressant då jag aldrig tränat så förut. Men i rallylydnad är det ju väldigt smart då man kan placera belöningen utanför banan, och dessutom är det ett bra sätt att träna upp uthålligheten att utföra flera moment efter varandra innan belöning. 
Dobby tyckte att det var väldigt kul också! Såfort han förstått grejen så verkade det peppa honom att han visste att belöningen fanns där och han skulle få den bara han gör det jag ber och väntar på varsågod.

Jag gjorde också en fuling och tog med Dobbys favvoboll. Jag visade honom den innan vi åkte, sedan hade jag den i fickan hela tiden. Han visste att den fanns där, men han fick den aldrig (A) matte kan vara så ond ibland. Men han verkade nöja sig med korv ;)

Rallykurs är verkligen jättekul, nu hoppas jag att rallyträningarna ska komma igång också!

Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Du är SÄMST på att uppdatera nuförtiden ;) Vi vill ju läsa mer om era äventyr!

2011-08-23 @ 12:10:36
URL: http://goldendays.cybersajt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: