hundträning

Igår var det hund, hund, hund som gällde. Hade valpträning med ägare (projektträning), och sedan stannade jag kvar och kollade när dom tränade lydnad. Såg rätt skoj ut faktiskt, fast jag tror ja håller mig till rallylydnad :P

När jag kom hem var jag ju självklart taggad på träning, så Dobby fick ställa upp. Fotgåendet börjar faktiskt komma tillbaka (YES!!) men fortfarande sackar han efter, vilket han inte gjorde förr!! Känns så surt. 
Nåt som däremot gick JÄTTEBRA var apporteringen! Han klarade en lydnadsapportering, gissa om jag var i chock. Sen vet man ju inte vad vi skulle få för poäng, men det är en annan sak. Han gjorde det ju!

Idag har Zandra varit här och tränat rally. Jättekul att få träna på bana! jag brukar vara för lat för att ställa upp bana, och har ju dessutom inte så bra skyltar som Zandra har (A) Jättekul att få träffa Zandra och Lova också!

Det gick väl sådär att gå banan med Dobby. Han går den ju! Och u-svängen sitter fint. Men framför gör han inte alls, och han "fladdrar iväg" i fotgåendet. Inte så stabil som han var. Undrar vad som hände egentligen? :/

Men over all så tyckte jag att det gick bra, och bäst av allt, han funkade med Lova! Han skällde som *&%*#* först, men jag tror inte han skällde på Lova direkt, utan var allmänt bjäbbig. Sen fick han gå lös med Lova och då gick det jättebra! Lova är en jättebra hund för honom att "träna" på. Men hon verkade mest tycka att han var dryg :P Den lille kan man ju inte leka med heller.

Postat av: Erika

Åh vad duktig du är! :)

Kan du inte ge mig lite motivation oxå? :D



Förresten så måste vi ju ses snart :D

2011-06-28 @ 19:25:26
URL: http://priiken.blogspot.com
Postat av: Moa

Vad kul att det går bra! Tinka blir bara olydigare, & olydigare känns de som, hon var så lydig fram till 1½ år, sen hände något... Kanske var den där klickern hon fick i huvve >_>



sv:Oj, vad billigt, hoppas det blir så billigt här också! Okej, då hinner man iaf! =p

2011-06-29 @ 23:55:32
URL: http://mmooag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: