cirkla baklänges

Jag har skrivit tidigare om att Dobby och jag börjat lära in "cirkla baklänges", dvs han ska backa runt mig. Vi började med att använda hinder så att han var tvungen att backa i en cirkel. Men det funkade inget vidare, han fäster sig snabbt vid hindren och så fort man tar bort ett slutar han cirkla. Så då funderade jag ut detta:

Jag tänkte använda mig av burken som vi tränade bakdelskontroll på. men istället för att han ska ställa sig vid min vänstra sida så vill jag att han trycker sin vänstra sida mot mig. När jag flyttar mig runt burken måste han flytta efter, tillslut ett helt varv runt mig 8se filmen). Där plockade jag bort burken och klickar för varje ansats han gör att backa runt.

Min tanke var att när jag tar bort burken ska han söka sig till min sida och jobba tryckt mot mig, som om burken hade varit kvar. men det Dobby gör 8återigen, se filmen) är att jobba runt mig, fast inte tryckt mot mig. hur han gjorde den kopplongen har jag ingen aning om, men det funkar för mig!

 

nu funderar jag över vad jag ska välja för kommando. Jag har "runt" på när han går runt mig framlänges. Och jag behöver dessutom ett kommando för andra hållet! Funderar på att använda "cirkla". Eller "spin" och "nips", på dom olika hållen... jag har alltid så svårt att välja kommandon, några förslag?

 


Postat av: elin [foto & vardag]

sv; äsch, det är lugnt :) okej, vad bra!

2011-03-01 @ 13:03:17
URL: http://elinmargaretalanden.blogg.se/
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Duktiga ni är. Cirkla tycker jag låter bra :)

2011-03-03 @ 11:21:47
URL: http://goldendays.cybersajt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: