Dobby är ett mysterium

Jag har tränat med alla hundarna idag, det är ganska sällsynt eftersom Malou är mammas hund, och jag brukar sprida ut Dobby och Viggos träning på olika dagar. Men nu var vi klickersugna allihop!

Jag körde bakdelskontroll med Viggo och Malou, båda två börjar bli väldigt duktiga nu! Dags att börja jobba bort "lådan" med Malou. Men nu blir det paus ett tag för jag blev helt yr av allt snurrande runt lådan, haha ;)
Viggo min gulleplutt, han kanske inte lär sig så snabbt, men han viftar så sött på svansen under hela träningen! Älsklingen :)

Sen har vi Dobby... Han har varit helt anti den här veckan! Igår och i förrgår så tränade vi rallylydnad, och han gick 2 meter bakom mig hela tiden!!? Han har ALDRIG haft problem med fotgående, möjligen att han inte har en 100 procentig position (jag är inte så petig :P) men nu vill han inte ALLS.
Så vi bytte helt och körde lite klicker trix. Började klicka in "kissa" (lyfta på benet), och fortsatte med korsa tassarna som vi började på för ett tag sen. Då blev han lite mer taggad igen, men inte vill han gå ett enda steg fot för det!

Nu har vi precis kommit in från cykeltur och agility träning. Stackars Dobby, han får jobba hårt för att kompensera för det där uteblivna fotgåendet!


Postat av: Moa

Hehe, så kan det vara >.< Söta bilder som vanligt!



sv;Jaaaaaa, verkligen!

2011-05-26 @ 20:23:37
URL: http://mmooag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: