Hund och get träning

Va duktig jag har varit idag, jag har fixat rallylydnadsskyltar! eller nja, inte skyltar kanske, men dom är laminerade iaf. Men det fanns inget bläck i skrivaren så jag har ritat alla skyltar för hand :P Rätt stolt faktiskt, vissa är riktigt kluriga, haha. Men gissa om det tagit tid! Jag har målat på dom där hela dan.

Dobby och jag gjorde en testbana också, med 13 skyltar. Gick helt okej faktiskt att bara lägga skyltarna på marken, men jag funderar på att göra nån typ av hållare så att dom ligger still och står mer upprätt.


Jag har tränat med getterna också. Stina har blivit så skygg och börjat stångas! :( Jag tror att hon är beredd på att bli stångad av Tjorven hela tiden så när hon blir skrämd stångas hon i självförsvar. Inte bra!
Stina kan nu nostarget, vacker klöv och puss. Däremot är hon inte jättelätt att klappa eftersom hon är så skygg fortfarande!
Tjorven däremot kan inga trix, men jag har tränat mer hantering med henne så henne kan jag nu hålla fast och klappa. Jag ska försöka få på henne ett koppel. Dock är hon väldigt känslig om sina horn, så jag är lite rädd att hon ska få panik om halsbandet fastnar i hornen. Att klappa går annars helt bra nu.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: