Längtan och önskan

ÅHHHHH va jag är hundsjuk, och det hjälper inte att den lappska vallhunden jag har som projekthund är en av mina favvoraser och hon är en så otroligt underbar och häftig hund, eller att jag ska till portugal snart och jobba på hundhem med massor av underbara hundar som behöver hem, eller att det är så lätt att klicka sig in på blocket och råka se en miljon underbara hundar.
Det hjälper inte heller att Dobby bara inte vill träna i närheten av andra hundar, fast matte tycker att det är det roligaste som finns, eller att han blir sur på viggo när vi leker, eller att han aldrig skulle kunna bo ihop med nån ny hund.
Det hjälper inte att jag gång på gång intalar mig själv att JAG SKA INTE HA NÅN MER HUND, för varje gång jag ser en hund, tänker tanken på att få forma en liten valp, så blir jag alldeles knäsvag och pirrig i kroppen. Tanken att få ha en hund som älskar att jobba med mig och som VILL tävla lika mycket som jag vill, att kunna prova på nya saker och leva ett riktigt hundliv lockar så otroligt mycket mer än dom logiska tankarna.
men det går inte när man har en aggressiv liten skrutt som man älskar mer än allt på jorden. men tänk om man kunde ha det bästa av två världar?

Postat av: alexandra

sv: jag saknar dig med jättemycket!!

Yes, den sitter på väggen bredvid fönstret, jag har helt glömt bort att ta kort på den. men jag satte upp den i fredags det första jag gjorde när jag kom :D

jag kommer hem på fredag igen ju så då kan jag vara hos dig heeeela helgen, om du inte slänger ut mig förstås :(

2011-11-08 @ 21:32:10
URL: http://alexandraslya.blogg.se/
Postat av: Alexandra och Gizmo

sv: Jag saknar dig också skitmycket!!

Den sitter på väggen bredvid fönstret, det var det första jag gjorde i fredags när jag kom hit, att sätta upp den alltså :D



Har ni bokat biljetter nu till Portugal?! När åker ni?!?! :D Guud, vad advundsjuk jag är!!

Jag förstår dig, jag är också helt hundsjuk :(

Men åh andra sidan, tror du inte att du kan hitta någon hund och Dobby går ihop med? Det tror jag :)

2011-11-08 @ 21:53:54
URL: http://gizmosdagbok.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Oj, nu kom båda kommentarerna upp ändå, hahahahaha :)

2011-11-08 @ 21:55:42
URL: http://alexandraslya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: