Tenshi´s kursdebut

Idag har Tenshi varit med på sin första kurs! Det var sista kurstillfället på en kurs jag hjälp Kornélia med. Min uppgift under dagen var att ha en genomgång av "prova på" rallylydnad - vilket var jättekul, alla deltagarna var jätteduktiga trots att det var första gången!

Jag var lite orolig för hur det skulle gå för Tenshi, om hon skulle vara stressad och orolig, eller helt enkelt uttråkad. Jag hade planer på att gå undan med henne så hon skulle få vara ifred och vila. Men Tenshi tog det hela med ro, kollade in dom andra hundarna utan varken rädsla eller överdriven nyfikenhet (MÅSTE FRAM!) och la sig snabbt tillrätta mitt bland alla hundar. Leka, busa och träna lite gick också bra, samt följa med på kortpromenad trots att liten blev buren mesta delen av vägen (vilket var mindre kul).

Såå stolt över min skrutta idag! Nu sover hon som en stock och har så gjort sedan vi kom hem ;)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: