oönskad uppmärksamhet

När Tensh och jag var ute nyss så såg jag (bokstavligen) huvuden sticka ut bakom häckar, buskar och husknutar. vad var det alla var så nyfikna på?
Vem som höll på att döda en säl.
Det är liksom inte meningen, jag har verkligen försööökt att tysta ner henne, men när Tenshi blir glad så skriker hon. Verkligen skriker, inte piper, gnäller eller skäller, hon SKRIKER. och vad hände denna gång? Hon fick syn på en katt. Under en buske. 50meter bort. Som satt still. 
Överlycklig Tensh skriker, och nyfikna huvuden börjar poppa upp. Allvarligt, jag såg en människa med en hund typ 70m bort som backade och gick tillbaka för att se vad vi gjorde.
Jag stannar och väntar ut Tenshi - vilket inte gör det bättre. Hon gör ingenting, så fort jag stannar så sätter hon sig eller t.o.m lägger sig (stolt matte <3) MEN man kan ligga ner och tjuta samtidigt. 
Dock, efter att ha väntat tålmodigt och försäkrat omgivningen om att jag inte försöker döda min hund, tystnar Tenshi och vi kunde träna häråtljud på katten, och på min signal vänder hunden på en femöring. Men DÅ tittar ingen. Såklart.
 
 
Förresten så har Tenshis nya halsband kommit, det blev jättesött!

Postat av: Petra

Hihi! Det måste du försöka få på film någon gång!

2012-08-24 @ 08:43:47
URL: http://petrakarin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: