Tonårs Tenshi

Vi har våra ups and downs, men vi kämpar på.
Älskar att jobba med den här hunden, men försöker hålla tillbaka mig själv lite. Efter en toklugn slappardag hade Tenshi en GULDDAG och skötte sig hela dagen, så nu försöker jag låta henne ta det lugnt ett tag. Allt är ju så nytt nu efter flytten (btw, jag har flyttat! har nog kanske glömt nämna det lite ;).
 
Igår var Zandra och hennes mamma här och passade på att socialträna Tenshi lite. Tenshi överraskade dock och var bara överlycklig över att få besök!
Hon har även hälsat på min kusin idag, och allt har gått jättebra med bror som vi flyttat in hos.
DOCK så fick hon för sig att skälla ut en av byggarbetarna som renoverar här. Han sträckte fram en hand och ville hälsa på henne, absolut inte sa Tenshi. Jag skäms.
och hon får fortfarande för sig att jaga föremål i rörelse, bilar, cyklar, springande barn... Det går bra så länge jag har koll på henne, men nu när vi bor i stan är det folk ÖVERALLT. Vilket resulterar i att hon ett par gånger om dagen blir galen och ska äta bilar eller barn.
 
Jag håller tummar och sånt där för att hon är extra tonårsjobbig och att det med tålamod går över, men det här med människor vill jag fortfarande jobba mer på. Det är främst osäkerhet mot män, och jag känner inte många som vill ställa upp. Att be främlingar som vill hälsa funkar inte då dom flesta blir rädda och backar om hon skäller. och jag vill inte ha totalt hälsa stopp heller eftersom jag vill att hon ska lära sig att dom inte är farliga :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: