we´re baaack!!

Hemma igen (eller inte riktigt, mellanlandar hos föräldrarna i Kumla), efter samanlagt 6 utbildningsdagar. Nu behöver jag semester!

Först rallyinstruktörsutbildning som gick fredag-söndag, extremt intensiv helg för att få med allt som kan tänkas inom rally!
Sen iväg igen (vad tänkte jag på?!) på tisdag på hundpsykolog utbildning, även det tre intensiva dagar av hundspråk, plugg, plugg och plugg. Men skitkul!
Och vad gör jag när jag kommer hem på torsdagen? Jo, pluggar lite till såklart! Läxor till måndag i både rally och hundpsykolog utbildningen. Försöker dessutom renskriva mina anteckningar medans jag fortfarande kan tyda dom. Jag är verkligen SÄMST på att ta anteckningar, jag har skrivit ner dom mest korkade och oförståeliga meningar. Men det är iaf en förbättring mot förra utbildningen då jag inte lyckades anteckna alls :/

När jag kom hem blev det nåt sjukt bråk på FB också ang. att jag skrev "hundpsykolog utbildning", när det stog "problemhundskonsult utbildning" på hemsidan. Detta var tydligen sjukt fel, och jag är såklart en oärlig människa och hemsk hundägare som försöker lura folk och inte bryr mig om hundarna. 
För säkerhets skull så mejlade jag min lärare som redde ut att det är en hundpsykolog utbildning, och att dom inte gör nån skillnad på hundpsykolog och problemhundskonsult, utan att vissa använt namnet problemhundskonsult då ordet hundpsykolog blivit så negativt för många. Dom ändrade nu också på hemsidan från problemhundskonsult utbildning till hundpsykolog utbildning, eftersom det är det ord dom använder på skolan.

Anledningen till att jag skrev hundpsykolog var för att det var det som stod på mina papper, plus att det var lättare att skriva på telefonen (touch screen är värdelöst) ;-) Jag vill ha kunskap, inte en titel!
Tycker det är en löjlig sak att börja bråka över. Visst kan det disskuteras om var man lägger sin tolkning i ordet, vem som har rätt att använda sig av det samt vilken utbildning som ska krävas, men det var ju inte det som var meningen med mitt inlägg. (och tanken var absolut inte att jag skulle bli uppläxad för att jag valt att läsa vidare).

Kalla det hundpsykolog eller problemhundskonsult, för mig spelar det absolut ingen roll. Men kom inte och hoppa på mig för det.



Tillsist vill jag skryta över hur STOLT jag är över min valpis som var med på utbildningen! Hon var så duktig både på passiviteten under lektionerna samt superduktig på träningen. Skötte sig perfekt med dom andra hundarna. Älskling <3

Postat av: Erika

Haha var tvungen att gå in på din fb och kika på diskussionen, herregud säger jag bara!! :P



Du går en bra utbildning iaf och jag tror det kommer bli superbra! :D

2012-06-15 @ 23:47:23
URL: http://erikashundliv.blogg.se/
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Haha, var inne och läste! Vad är det för fel på folk? Har man inget vettigare att lägga sin energi på så är det ju sorgligt. Hunderiet har stigit vissa åt huvudet.



Jag tycker som du huvudsaken är väl kunskapen och inte vad det heter. Och huvudsaken är väl att vilja utbilda sig överhuvudtaget för att vilja hjälp andra.



Nej Moa det där ska du inte bry dig om eller lägga eneri på. Hon måste haft en dålig dag eller ett dåligt år och tog ut det på dig. ; )

2012-06-16 @ 06:01:33
URL: http://goldendays.se
Postat av: Zandra, Lova & Lystra

Oj skrivet visst min adress fel! Men nu så. : )

2012-06-16 @ 06:02:53
URL: http://goldendays.nu
Postat av: Tessan

Följde den där diskussionen på fb, hon verkar verkligen vara en rubbad människa. Antagligen har hon tuggar på ett fästinghalsband och hjärnan slutat fungera.



Grattis till mera kunskap förresten! :D Duktiga du!

Svar: Haha ja kanske ;) Aja, har slutat bry mig och är nu bara glad att jag läser vidare :D det är ju så himla kul!
hundochhantverk.blogg.se

2012-06-18 @ 02:36:06
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: