HUR ***** SVÅRT KAN DET VA?!!

Jag skulle nu blogga om Puppy Talk med Cilla på Hundens Hus som vi var på igår, men jag har en känsla av att det mer kommer handla om resan dit.

Bara för att nämna Tenshi som inlägget egentligen borde handla om så kan jag säga att hon var SKITDUKTIG på resan till stockholm, låg i buren längst bak i bilen och sov hela vägen.

Nu till dom som inte var riktigt lika duktiga. Jag och Kornélia (min personliga taxi) förberedde oss med GPS, nedskriven vägbeskrivning, samt att jag laddade ned GPS på min telefon ifallatt. Vi hade två timmar på oss att ta oss dit, en resa som borde ta 1,5h. Hur lång tid tog det? 3 och en halv ***** timme!!!!
Att ta sig till stockholm - inga problem. Ta sig till Årsta - inga problem. Sen surrade vi runt i Årsta i TVÅ timmar, och jag (som lite snabbt fick komma över min fobi att prata med främmande människor) frågade flera personer om vägen och ingen har en aaaaning. Eller jo dom kom med tips, men alla åt fel håll.
Hur kan man komma så vilse när man är i rätt omåde, och har tillgång till både GPS och smartphone, kan man ju undra? Jo GPSen dog, min gps funkade inte, Kornélia kom inte ut på nätet, och jag fick inte upp nån karta. Att tilläggas kan att vi två i panik blir som två yra höns. Vad gör vi? Vi åker fram och tillbaka och läser skyltar som galningar.

När man tror att man är i rätt område, och vet vilka gator man ska leta efter, men inga gatunamn stämmer, då borde man kanske ta det som en varningsklocka. Det visade sig alltså tillslut att vi var på fel sida järnvägen. Vi hittade tillslut rätt gata med hjälp av en hederlig normal KARTA, och lite kartläsningskunskaper.

NU ÄNTLIGEN! tänkte vi. Framme. men nej. Vi kulle hitta nummer 1-3, går fram till de första huset och ser siffran 4. Nästa hus 8-12. Runt hörnet nummer 7.
Alltså jag slår vad om att nån retades med oss och flyttade runt på gatunamnen och husnumren!!


Vi kom iaf fram tillslut, 1,5 timme sen till en kurs man betalar 200kr/timmen för. wiiieeee x)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: