schitso Tensh

Jag blir helt schitso av Tenshi... Ibland förstår jag mig inte på henne, vi behöver nog lära känna varandra lite mer. men det känns som hon är så himla mogen redan och ska ta kontroll över alla situationer. Hon är ju bara 13 veckor!

Idag när grannen kom på besök (Enya var här) så springer Tenshi först fram och hälsar. När Enya kommer börjar hon morra och nafsa på grannen, för att sedan vända om och morra och nafsa på Enya.

De andra resurs situationerna har blivit bättre, jag kan ta ifrån henne saker nu. Hon verkar inte heller ha så stort resursförsvar då hon ligger på mig/andra hundar och äter ben, kommer fram och ger mig benet, och vaktar inte maten mot mig iaf.

Jag blir inte klok på henne?! Hon är så underbar annars, varför gör hon sånt här?

Postat av: amanda

Jag tror att det enda du kan göra är att styra upp situationerna, och hela tiden ligga steget före.

Ta henne därifrån, eftersom du då visar att det är fel av henne att bete sig så, och sen håll henne hos dig tills hon är lugn och låt henne sen gå fram igen. Gör hon så igen så ta bort henne och koppel på.

Så hade jag gjort. Ingen big deal men ändå styra upp och hålla koll.

2012-05-25 @ 07:54:11
URL: http://amandalundwall.blogg.se/
Postat av: Moa

Ja det är ungefär så jag gör också, kändes som det enda rätta i situationen. Kände bara att jag måste få ur mig det då varje gång nåt sånt händer så blir jag så låg för att jag har krav på mig att hon ska vara perfekt. Men det börjat släppa, litelite ;)

2012-05-25 @ 21:03:40
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: