Superkul veterinärbesök - NOT

Nu ska jag göra ett sånt här roligt "jag rekommenderar" inlägg, fast tvärt om.
Idag har Tenshi typ fått sin värsta upplevelse hittils i livet, och då har hon ändå blivit ruskad i nackskinnet av en annan hund. vad kan det vara som hänt? Vi har varit hos veterinären.

Jag blev rekommenderad denna veterinär för att han var så bra med hundarna (no hard feelings Kornélia). Han hade visat sån respekt för reserverade hundar och var allmänt bra och trevlig som veterinär.
Tenshi håller inte med, Tenshi tyckte att fabrorn var bajs.
Det började med att en kvinna skulle ta tempen på Tenshi, med en decimeter lång jävla termometer. valpis skrek som en slaktad gris och var dessutom tvungen att göra om det då termometern inte hann bli klar första gången. Den var helt blodig när den kom ut igen xO
Det såg ju skitläskigt ut med den där stången in i arslet på min valp, som vred sig som en mask. Dom kan ju peta sönder organ och allt möjligt därinne!

Iaf så fick vi träffa veterinären sen. Jag berättade om Tenshis bajsproblem och han skulle kolla lite på henne. När jag lyfter upp henne på bordet kommer jag ihåg att nämna att rätt mycket sten och grus åker in i ena änden av hunden utan att det verkar komma ut i den andra. Då säger gubben "Det är då hon ska ha rejält med skäll. Det är då man tar i med stora rösten och ryar ordentligt" visst, visst höll jag med lite fint och han klämde på magen på henne. 
Det gick väl okej, och sedan skulle han kolla hennes tänder, vilket jag vet att hon hatar. Men gubben lät mig inte visa hennes tänder utan han tog hennes huvud ur mina händer, sa "Nej!" och ryckte upp munnen på henne.
Efter det skulle han kolla hennes hals, fan också tänkte jag.
"Håll ner henne ordentligt!" Tenshi skriker och sprattlar som en orm, "lugn tjejen" säger jag, "Nejnejnej, ömka henne inte! Ängsliga hundar kan man inte trösta, dom måste man vara hård med, man måste vara en ledare förstår du!" Sedan börjar han fya och neja "morrande" åt tenshi som hålls fast av mig och Kornélia, medans han håller ett hårt grepp om hennes nos.
Om man nu ger såna hotsignaler (avståndsökande signaler) samtidigt som man håller fast hunden, vad händer då? Fly eller fäkta?
Tenshi gav iaf upp, och bestämde sig för att veterinärer kan gå och dö.

Det bästa är att när Kornélia varit där med sina pinschrar så har han sagt "den här rasen har integritet, man måste visa dom respekt! jag sätter vaccinationen i baken så slipper jag vara i ansiktet på henne."
Pinshrar ska man respektera, men collies ska man trycka ner??..

Jag som inte har sådär jättestor tillit till veterinärer, känns ju jättekul.
Tack och hej, nästa gång åker vi INTE till Arboga djurklinik.

Postat av: Kornélia

Ja fy fasen. Jag blev halvt chockad. Här har man rekommenderat en veterinär man använt sig av i flera år och så beter han sig tvärtemot vad man har upplevt tidigare.

Jag fattade ingenting. Som du skrev så har han alltid varit väldigt respektfull mot de hundar jag varit där med, både dobermann och pinschrar.



Nu i efterhand har jag kommit på mycket jag borde sagt/gjort när vi var där, i stil med: "-Tack, det räcker! vi behöver inte sådan hjälp, vi vänder oss någon annanstans!" Men när man stod där var var man ju alldeles handfallen...

2012-05-21 @ 22:08:18
Postat av: amanda

Han ska vara en veterinär, kunna mkt om djur, men är fortfarande kvar i old school tänket..tragiskt.



Glass ÄR mat. Jag kan bara hålla med dig.

2012-05-21 @ 22:46:40
URL: http://amandalundwall.blogg.se/
Postat av: Petra

Fy vad tråkigt :(

Hoppas att hon kan få lära sig av en bra veterinär att det kan vara kul att besöka veterinären.

2012-05-23 @ 14:29:48
URL: http://petrakarin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: