Låt mig presentera...

Mitt namn är då Moa, och som jag skrivit tidigare så är hundar ett stort intresse för mig. Jag har (just nu ;)) tre stycken hundar, eller egentligen två som är mina, och en som är min mammas. Jag tänkte att jag kunde presentera dom lite närmare:

Malou: Är min mammas hund. Malou har vi haft sedan sommaren 2004, och innan dess så bodde hon på ett hundhem i Spanien. Hon är ca. 8 år, men vi vet inte exakt hur gammal hon är, eller vilka raser hon har i sig. Malou var våran första hund, och en mycket bra sådan. Hon är snäll, lättlärd och enkel att ha att göra med. Det var inte förrens hund nummer två kom in i bilden som hon började lära sig lite hyss. Han har nämligen alltid varit hundrädd och lärde Malou att man ska skälla på andra hundar. Och Malou hakade på ;)

Dobby: Dobby är min första egna hund, och kanske inte den lättaste första hund man kan få. Jag fick Dobby när jag var 14 år, och redan som 8 veckors valp började han "bråka". Vem som helst fick inte röra honom, och andra hundar avskydde han. Nu är han 5 år gammal och vi har jobbat hårt. Dom flesta andra hundar kan han passera utan att låta som om han håller på och dö, men han vill fortfarande inte hälsa på några andra hundar. Han kommer också hyffsat överrens med våra andra hundar.
Dobby och jag tränar rallylydnad och agility, men han gillar nog egentligen bäst att träna trix.

Viggo: Viggo är den nya i flocken, och trots att han är över ett och ett halvt år beter han sig fortfarande som en valp. Han älskar att busa, gosa, vara med överallt, ligga i knät. Viggo har också hakat på Dobby och lärt sig skälla på andra hundar, men i hans fall beror det mer på att han vill fram och hälsa och leka. Leka är nämligen det bästa som finns tycker Viggo. Och att skälla. Skäller gör han jämt...
Men förutom skällandet är han en väldigt lätt hund som det sällan är några problem med, han älskar alla och alla älskar honom :)






Postat av: Kristine

Så fine bilder av hundene!:D

2010-08-22 @ 08:34:40
URL: http://photoandalittlebitmore.blogspot.com/
Postat av: Tinna

Vilka fina hundar. Härlig presentation av dem :)

2010-08-26 @ 16:31:12
URL: http://oddtinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: