Harry P

Ojoj nu har jag verkligen inte hunnit blogga på några dagar! Var på senaste Harry Potter filmen igår, och var tvungen att jobba när jag kom hem eftersomn vi ännu inte är klara inför julmarknaden i helgen... Två adventskakor och två plåtar muffins blev det! Efter det satte jag igång och sydde ihop mina renar. Jobb jobb jobb.

Filmen då. Den var bra! Den var precis som jag väntat mig. När jag såg dom första filmerna kommer jag ihåg att jag satt och retade mig på allt dom tagit bort eller ändrat, men nu tänkte jag faktiskt inte på nåt speciellt. Kankse är det för att det var lie längre sedan jag läste den boken, och inte kommer ihåg så bra. Men jag tor faktiskt dom fått med allt som känns viktigt (den är ju faktiskt uppdelad i två delar) och allting stämde väldigt bra med min bild!
Om man jämför med dom första filmerna så är den väldigt mörk och dyster. Men man får ändå en del skratt! Dom senare böckerna är ju lite mörkare och allvarligare också.
Min favorit av filmerna är ändå fortfarande tvåan! Jag tycker den är lite mer mysig och varm på nåt sätt. Vilken av Harry filmerna gillar ni bäst?

Dobby är med i filmen, åhh vad jag gillar honom :) Han är min favorit, han är en sån härlig figur!


Jag och Lottis! Efter att jag hittat mina glasögon igen. Hade dom inte under hela filmen eftersom jag tappat dom på golvet och inte kunde hitta dom xD klant...

Det var första gången jag varit på en premiär också, och det var ju lite speciellt. Det var flera som klätt ut sig, och när filmen började så började alla applådera ;) Typ som nr man åker flygplan :P Har jag iaf aldrig varit med om förut!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: