Hundkurs

På kursen i tisdags så tränade vi hundmöten. Precis vad vi behövde! Det gick jättebra, vi kunde efter en stunds träning gå ganska så nära varandra och Dobby bara tittade på mig under hela mötet. Dock så vet han ju att det är träning som gäller och agerar annorlunda när vi är hemma igen, men ändå. 
Vi fick också träna hälsa fint, men hon som skulle hälsa på Dobby fick nöja sig med att stå en bit bort och kasta godis, för han tycker det är läbbigt när människor kommer för nära. När jag sedan lämnade Dobby för att gå och hälsa på hennes hund så protesterade han :P Klart han inte skulle sitta där tyst och kolla när matte hälsar på en annan hund!

Det gick inte så bra på teorin dock. först nä vikommer in så är han så tyst ochsnäll och sitter fint och tittar åt ett annat håll. men efter ungefär halva teorin så är det som att ha plöstligt kommer på at det finns andra hundar där! Då sätter han igång att tjura och morra. så har det varit varje gång! Det är lite jobbigt eftersom vi ska gå instruktörsutbildningen i vår, och jag vill ju inte att han ska sitt och tjura hela tiden. En gång t.o.m kastade han sig mot den närmaste hunden, jag var inte beredd så jag hoppade till. Gilar inte när han gör sånt... men vet inte riktigt vad jag kan göra :/ När jag säger åt honom (lugnt) så slutar han, men börjar efter en sekund.




Postat av: Maria

Skulle också behöva gå på lite hundkurs med våran bortskämda tös. ;) Hon gör precis som Dobby när hon träffar andra hundar, surar. Det är ju inte så kul jämt! :/ Kul att du ska utbilda dig till hundinstruktör också, det verkar verkligen jätte spännande! Glöm inte att blogg om det, så man får reda på mer om det. :D

2010-11-19 @ 19:25:24
URL: http://mharya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: