Så frustrerande

Jag vet inte vad det är med Viggo. Alltså, han har alltid varit galen mot andra hundar. Hoppat och skällt, gnytt och kastat sig. Men idag, jag vet inte vad som hände.
Gick med både Dobby och Viggo, skulle bara gå en snabb kissrunda hade jag tänkt. Men vi var ute ungefär 40min. På den korta lilla kissrundan (kanske en halv kilometer) så blev det förstås tre hundmöten. Förutom hundmötena så mötte vi tre människor som var ute och gick, flera bilar och en omkullvält soptunna. Alla dessa blev Viggo heeelt galen på. Totalt okontaktbar. Jag försökte verkligen få kontakt med honom, men han bara stirrar, helt borta. Ingen reaktion. Och hela tiden när vi gick så gnällde han, till synes utan orsak, och liksom "spejar" och letar efter nånting. Nånting nytt att skälla på?
Efter tredje hundmötet blev jag så frustrerad så jag stannade och bara stod där tills han tog kontakt med mig igen. Och ja, jag fick vänta ett tag :P Dobby blev också frustrerad - han ville ju hem!

Det som är allra mest frustrerande är att han sätter igång dobby också. Jag som lagt ner så mycket energi och tid på att träna Dobby, han har ju blivit såå duktig. Men vid ett av hundmötena så klarade han det inte, Viggo var så helgalen, så Dobby hakade på.

Det blir helt enkelt till att börja gå alla deras promenader med var för sig igen :( Det blir så himla mycket då bara...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: