Studiebesök

Tänkte berätta om vad jag gjorde igår. När jag kom hem var jag nämligen så trött att jag somnade innan jag bloggat :P

Träffade en tjej som är intresserad av att gå instruktörsutbildningen som jag anmält mig till. Hon kom med tåg från Borlänge så jag fick agera guide i Örebro (jag som har världens sämsta lokalsinne, och inte ens hittar i den "by" jag bodde i 18 år)...
Vi promenerade från tåget till lokalen där utbildningen hålls och träffade Elin som håller (är lärare) i utbildningen. Vi fick vara med på en valpkurs (gissa om jag var lycklig :D) och passa hennes supermysiga goldens (som f.ö inte behöver passas alls eftersom dom är superlydiga och totalignorerar alla bjäbbande valpisar).
Efteråt ställde vi lite frågar om utbildningen.

Det kändes bra och nu längtar jag ännu mer tills utbildningen startar :) Blev lite nervös över mina bråkstaks hundar som ska vara med på utbildningen (är det tänkt) eftersom jag börjat ifrågasätta om dom klarar det. Dobby tror jag mer och mer på eftersom det funkat på vardagslydnadskursen, men det var länge sen jag gick kurs med Viggo...

Idag kommer det förhoppningsvis bli lite nya bilder i snön (som håller på att regna bort :/ Där ser ni - totalt onödigt att skotta!) om jag hinner ut med kameran emellan alla måsten ;)


Postat av: Zandra

Åh men va skojsit :)



Det är jätte skönt att ha en hund som kan ignorera när andra hundar skäller. Det är Lova väldigt bra på :) Däremot är jag mycket tveksam om den lilla damen kommer bli det, hon har väldigt lätt till skall, uuuhja! :/

2010-11-13 @ 06:58:54
URL: http://goldendays.cybersajt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: