Gör din hunds tryck på ett plagg

Tänkte skriva hur jag gjorde min Dobby t-shirt.
OBS! Jag har använt blyerts för att överföra mönstret från pappret till tyget, men vet inte hur färgen fäster på blyerts och har inte provat att tvätta än. Vill man vara helt säker att trycket håller så testa på en provbit först!

Du behöver: Något att trycka på, kan vara en t-shirt, tröja, väska osv. Måste vara tvättat först! Jag köpte mina t-shirts på cubus (2 för 149kr), i största storleken för att få lite oversize.
Textilfärg - Finns på panduro för 49kr
tunn pensel
En bild av din hund

Jag började med att välja ut en bild, sedan fylla i alla konturer och detaljer i photoshop. Har man inte photoshop kan man skriva ut bilden och fylla i direkt på bilden, eller lägga ett papper över att fylla i på.


Innan och efter jag har fyllt i alla konturer och detaljer

Skriv ut bilden och skugga baksidan med en mjuk blyertspenna. Det räcker att skugga där det är linjer :)



Tejpa sedan fast bilden på tröjan där du vill ha den.
Börja fylla i linjerna med en vassare penna! Jag använde en bläckpenna, men upptäckte att pappret går sönder ibland, och då kommer det bläck på tröjan :P

När du sedan tar bort pappret ser det ut ungefär såhär:


Lite svårt att se, men på bilden till vänster är blyertstrecken på tyget.

Nu är det dags att börja måla! Fyll i strecken med valfri färg.

Här är det färdiga resultatet:






Postat av: Ylva

Supersnyggt. :D

2010-10-10 @ 13:18:35
URL: http://lejisi.se
Postat av: Tessan

Men va? Jag trodde du hade hittat ngt fotopapper till skrivaren som kunde göra allt det där åt en :O



Fy va händig du är :D ...ska nog göra ett försök jag oxå :)

2010-10-13 @ 10:40:44
URL: http://medsoleniogonen.blogg.se/
Postat av: Emma

Det där blev ju skit bra ^^ måste jag absolut testa, härlig blogg förresten hittade hit via ifokus och kommer absolut läsa mer här ^^ me like tumme upp ;D

2010-11-30 @ 16:52:06
URL: http://www.te-ki.se
Postat av: Denice

Galet coolt! Önskar jag hade orken och tålamodet till något sånt här (a)

2012-01-22 @ 00:09:10
URL: http://OddPaws.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: